استاندار کرمان گفت: نگرانی درباره خروج کویر لوت از فهرست ثبت جهانی یونسکو وجود ندارد بلکه باید امنیت آن بیش از پیش تامین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان گفت: کویر شهداد چهار برابر کشور لبنان وسعت دارد و متاسفانه این کویر مسیر عبور قاچاقچیان مواد مخدر است.

او افزود: ضرورت دارد پیش از انجام هر اقدامی به این مشکلات توجه کنیم و سپس از این کویر به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کنیم.

فدایی افزود: مشکلاتی که در کویر لوت داریم در جلسات متعدد شورای تامین استان مطرح شده، مخصوصا در جلسه اخیر که با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار و درباره اجرای طرح‌های ایجاد حصار اپتیکی (لیزری) در کویر و استقرار دو پهباد شناسایی و عملیاتی توافق‌هایی شد.

او بیان داشت: اگر امنیت کویر لوت را با توجه به دو مشکلی که ذکر شد، برقرار کنیم برای حضور گردشگران در این منطقه مشکلی نخواهد بود و نگرانی‌ها درباره خروج از فهرست ثبت جهانی یونسکو از بین می‌رود، چون با این برنامه‌هایی که تنظیم کرده‌ایم امنیت کویر لوت به حد مطلوب و ایده‌ال می‌رسد، البته منظور این نیست که کویر لوت در حال حاضر امنیت ندارد، بلکه ممکن است امنیت کنونی به میزان مطلوب نباشد.

بعد از ثبت جهانی کویر لوت، توجه گردشگران بین‌المللی به این منطقه بیشتر جلب شد، با این حال محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده سابق ایران در یونسکو به تازگی هشدار داده که خبر‌های بدی گاه از لوت به گوش می‌رسد که ممکن است به دریافت کارت زرد از یونسکو منجر شود.
انتهای پیام/ی

کویر لوت نیاز به امنیت بیشتری دارد

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار