کمیته کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در شهرستان نیشابور راه اندازی شد.

تشکیل کمیته زئونوز‌ها در نیشابوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین نوروزی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: این کمیته به منظور هم اندیشی و پیگیری چالش‌های موجود در زمینه کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با تأکید بر بیماری تب مالت و سالک با حضور نمایندگانی از ادارات فرمانداری، شهرداری، دامپزشکی، محیط زیست و معاونت‌های درمان و بهداشت، در محل معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور تشکیل شد.

او افزود: کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیز مانند سایر معضلات مرتبط با سلامت جامعه، نیازمند کار تیمی و هماهنگی بین بخشی است. در همین راستا سعی می‌کنیم با افزایش تعاملات بین ادارات مرتبط، گام‌های موثری در کنترل این بیماری‌ها برداریم.

او ادامه داد: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، به آن گروه از بیماری‌هایی گفته می‌شود که بطور طبیعی قابلیت انتقال از حیوانات به انسان را دارا می‌باشند و تا کنون بیش از ۴۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان شناسایی شده است.

نوروزی نژاد گفت: بیماری شایع تب مالت و سالک را از مهمترین بیماری‌های مشترک شایع در منطقه هست و در خصوص چالش‌های مرتبط با کاهش و ریشه کنی این بیماری‌ها با مسئولین ادارات مرتبط، بحث و تبادل نظرکرد.

 انتهای//س.ح

 

کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.