سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: در کمتر از یک ماه ۴ قبضه اسلحه قاچاق در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسائی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات در کمتر از یک ماه، طی سه ماموریت جداگانه موفق به کشف چهار قبضه اسلحه شکاری قاچاق از افراد متخلف در حوزه شکار و صید در مناطق آزاد و منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال شدند.

او با اشاره به همکاری دوستداران محیط زیست در کشفیات اسلحه قاچاق در منطقه افزود: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در مناطق تحت مدیریت و حضور آنان در پاسگاه‌های محیط بانی برندق، لرد، سوسهاب به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به دلیل کوهستانی و صخره‌ای بودن مامن و زیستگاه انواع حیوانات وحشی از جمله پلنگ، خرس، کفتار، گرگ و گراز و پرندگان شکاری است.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با مساحت ۹۰ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل واقع شده و جزو مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح

کشف اسلحه شکاری قاچاق در خلخال

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.