مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: تعاونی‌های دارای پروژه‌های مسکن مهر که پیشرفت آن‌ها کمتر از ۳۰ درصد است یک ماه مهلت دارند تا نسبت به فعال کردن پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هومن گریوانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: بر اساس آخرین نشست شورای مسکن خراسان رضوی که معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در آن حضور یافت، دو مصوبه برای واحد‌های فاقد متقاضی مسکن مهر در گلبهار تعیین شد.

او ادامه داد: براساس این مصوبات، تعاونی‌های دارای پروژه‌های مسکن مهر که پیشرفت آن‌ها کمتر از ۳۰ درصد است یک ماه مهلت دارند تا نسبت به فعال کردن پروژه‌ها اقدام کنند در غیر این صورت زمین‌های دولتی از آن‌ها پس گرفته و پروژه‌ها به انبوه سازان توانمند واگذار می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: به تعاونی‌های دارای پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت اجرایی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد که پروژه را تعطیل کرده اند هم اخطار کتبی داده شده است، تا در مدت یک ماه نسبت به فعال کردن پروژه اقدام کنند و در صورتی که تعاونی مسکن مهر نتوانست در مدت یک ماه پروژه را فعال کند واحد‌های نیمه ساخته نیز به انبوه سازان واگذار می‌شود.

گریوانی افزود: ۳۹ هزار و ۸۳۳ واحد مسکن مهر در گلبهار در قالب پروژه‌های تعاونی، سه جانبه و خودمالک وجود دارد که از این تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۹ واحد افتتاح شده، سه هزار و ۴۵۱ واحد در دست ساخت است و پنج هزار و ۸۱۳ واحد هم فاقد متقاضی است.

او تصریح کرد: از پنج هزار و ۸۱۳ واحد فاقد متقاضی تعداد پنج هزار و ۳۱۷ واحد مربوط به پروژه‌های تعاونی هستند که حدود نیمی از آن‌ها پیشرفت اجرایی بیش از ۳۰ درصد و نیمی دیگر پیشرفت اجرایی کمتر از ۳۰ درصد دارند و ۴۹۶ واحد هم مربوط به پروژه‌های سه جانبه تبدیلی از تعاونی‌های کم کار است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی همه واحد‌های مسکن مهر تا پایان سال ۱۳۹۸ تعیین تکلیف می‌شوند.

گریوانی افزود: تلاش شده است همزمان با بهره برداری از واحد‌های مسکن مهر، خدمات روبنایی و زیر بنایی آن نیز تکمیل شود.

او ادامه داد: فرصت‌های بی نظیری جهت سرمایه گذاری در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی به منظور توسعه و رشد زیرساخت‌های شهر جدید گلبهار در سال‌های قبل فراهم شد که با توجه به رشد فزاینده جمعیت در این شهر نیاز به ساخت و توسعه این فضا‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام//ف.س

همه واحد‌های مسکن مهر تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
حکومت باید از این مسکن های ارزان تعداد زیاد بسازد و به اجاره نشینها بدهد و به گونه ای باشد که این افراد با دادن ماهانه مثلا یک میلیون تومان و بعد از چند سال صاحب این خانه شوند. این راهکار عملی است و بدون ایحاد التهاب در جامعه است و افراد با مثلا 100 ملیون تومان صاحب خانه می شوند و پولی را که می دهند دیگربابت اجاره نیست و بابت خانه دار شدنشان است داشتن سرپناه و خانه حق هر فرد است و حکومت باید به این امر با این روش و یا سایر روشهای کارآمد و روشهایی که التهاب بوجود نمی آورند و بلکه بر عکس باعث رفع مشکلات از جامعه می شوند، قشر مستضعف و بعد آن جوانان فاقد خانه را خانه دار کند. این امر محاسن دیگری نیز دارد یکی اینکه نوعی تبلیغ برای نادرست بودن دادن اجاره و گرفتن اجاره است و هر ساله بالا بردن اجاره بد است و این بالا بردن اجاره باعث تورم نیز می شود . این روش محاسن بیشمار دیگری نیز یرای جامعه ایران دارد