مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از مشاهده گونه کمیاب یلوه نوک سبز برای نخستین بار در تالاب بین المللی گندمان خبر داد.

مشاهده یلوه نوک سبز برای نخستین بار در تالاب گندمانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار گونه کمیاب یلوه نوک سبز در تالاب بین المللی گندمان مشاهده و در کمیته ثبت پرندگان ایران ثبت شد.

او افزود: با مشاهده این پرنده، تعداد گونه‌های شناسایی شده در استان به ۲۷۲ مورد رسید.

یلوه نوک سبز با نام علمی Porzana pusilla دارای طول ۱۷ سانتی‌متر با سطح پشتی خرمائی رنگ با نقش و نگار سفید، راه‌راه عرضی سیاه و سفید تهیگاه‌ها، پا‌های گوشتی رنگ و منقار سبز بدون قاعده قرمز است.

اغلب این پرنده آشیانه خود را در میان گیاهان و علفزار‌ها در باتلاق‌ها و مرداب‌ها و نیزار‌های کنار ماندابها، کانال‌های پر گیاه و اطراف رودخانه‌ها می‌سازد.

تالاب بین المللی گندمان به عنوان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و جنوب غربی شهر گندمان شهرستان بروجن، و در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ز

مشاهده گونه کمیاب در تالاب گندمان

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار