قدردانی از مادران شیرده در کرمان

کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیر گروه جمعیت و خانواده استان کرمان، از مادران شیرده بستری در بخش زنان و کارکنان بلوک زنان بیمارستان راضیه فیروز قدردانی شد.

قدردانی از مادران شیرده در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه میرافضلی کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت شهرستان کرمان در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه بیمارستان راضیه فیروز از سال ۱۳۸۳ به عنوان بیمارستان دوستدار کودک، لوح دوستدار کودک را دریافت نموده است، گفت: صبح امروز به مناسبت هفته جهانی شیر مادر، از بانوان شیرده بستری در بخش زنان بیمارستان راضیه فیروز و کارکنان بلوک زنان  این بیمارستان تجلیل شد.

او افزود: در این مراسم دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر منصوره صافی زاده مدیر گروه جمعیت و خانواده استان کرمان با اهدای گل به مادران و کارکنان از شیردهی و عملکرد کارکنان قدردانی کردند.

میرافضلی هدف از این اقدام را اهمیت ترویج تغدیه با شیر مادر و مزایای آن، کاهش باور‌های غلط در خصوص شیردهی مادران، بیان مضرات شیرخشک، گوله زنک، پستانک و ارتقای آگاهی مادران عنوان کرد.

او با بیان اینکه بیمارستان‌های دوستدار کودک موظف به انجام ۱۰ اقدام هستند، بیان داشت: برقراری تماس پوست بین مادر و نوزاد، شیردهی در ساعت‌های اولیه تولد، روش‌های صحیح شیردهی، تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۶ ماهگی از مهم‌ترین این اقدام هاست.

گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر از ۱۰ تا ۱۷ مرداد، با شعار توانمندسازی والدین، تقویت تغدیه با شیر مادر و حال آینده در حال برگزاریست.

انتهای پیام/ح

تجلیل از مادران شیرده به فرزند درکرمان

برچسب ها: شیرمادر ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار