به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد جمعیت دانش آموزان کشور در مناطق کم برخوردار سکونت دارند به این منظور "طرح ارتقاء دانش آموزان مناطق و استانهای لازم التوجه به قابل توجه" آغاز شده که رویکردی جدی در چارچوب "عدالت ترجیحی" در نظام آموزش و پرورش است.
او تصریح کرد: اکنون به ازاء هر ۱۰۰ نفر دانش آموز، تعداد هفت دستگاه رایانه در مدارس سطح کشور وجود دارد و "عدالت آموزشی" در آموزش و پرورش یک هدف راهبردی است که توجه به روستاهای مرزی و عشایری از مصادیق این امر است و عدالت آموزشی با رویکرد عدالت ترجیحی محقق میشود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: خارج کردن المپیادهای جهانی دانش آموزی از انحصار طبقاتی، سمپاتی و مدارس غیردولتی و فراهم سازی بستر دیجیتال در سطح مدارس در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و مدارس در همه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، تمامی روستاها و مناطق حاشیه نشین سطح کشور نیز در طول اجرای برنامه ششم توسعه با اتصال به شبکه ارتباطات ملی "هوشمندسازی" میشوند.
حسینی افزود: "طرح شبکه سیناروبیک" برای برقراری عدالت آموزشی اجرا شده است که این شبکه با بهره گیری از تلویزیون تعاملی جهت برخورداری دانش آموزان در دورترین نقاط کشور و با همکاری بهترین معلمان و استادان فعالیت میکند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور ۵۰۰ دانش آموز پسر و ۵۰۰ دانش آموز دختر به نمایندگی از ۱۸۲ هزار و ۷۵۸ دانش آموز عشایری سراسر کشور در اردوی نیشابور، گفت: دانش آموزان عشایر در شش هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و ۱۷ هزار و ۴۷۱ معلم، مدیر و کارمند آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عشایری کشور فعالیت دارند.
حسینی افزود: صحنه اردوهای دانش آموزی جلوهای از وحدت و هویت ملی را به منظور اهداف سند تحول بنیادین با آموزش مهارتهای همدلی، بهزیستی، انسجام بخشی، زیست مطلوب، وفاق اجتماعی و انسان دوستی به نمایش میگذارند و ایران در بین کشورهای جهان از حیث مردم شناسی "کثیرالمله" شناخته شده، زیرا اقوام و ادیان مختلف ایرانی در پرتو دو عنصر ایمانی و ملی به یک روح واحد دست یافته اند و نمادهای تمامی این عناصر در خراسان وجود دارد.
انتهای پیام//م.پ
به ازاء هر ۱۰۰ دانش آموز، هفت رایانه در مدارس سطح کشور وجود دارد