مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: باید در زمینه نشر و توسعه فرهنگ شهادت در ورزش فعال‌تر عمل کنیم و اقدامات تاثیر گذار انجام دهیم.

اسبقیان: باید در زمینه ترویج فرهنگ شهادت در ورزش فعال تر عمل کنیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شروین اسبقیان، مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. مسئولان و مردم شهید پرور ایران باید یاد شهدایی که تمام هستی خود را فدای آرمان‌های دین مبین اسلام و حفظ نظام اسلامی کرده‌اند، را زنده نگه دارن. این یکی از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی کشور به شمار می‌رود که جزو سیاست‌های کلان و کلی نظام است.

اسبقیان در ادامه گفت: دومین روز کنگره شهدای ورزش کشور با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. بسیج ورزشکاران نیز به عنوان دبیرخانه کنگره پیشنهادات خوبی را مطرح کرد. همه دست به دست هم داده‌اند تا اقدامات خوبی برای گرامی داشت یاد شهدا در ورزش کشور انجام شود. پیشنهادات خوبی مطرح شد تا در دومین کنگره که سال آینده برگزار می‌شود، شاهد نوآوری و نوگرایی در این زمینه باشیم. با هماهنگی که با رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها انجام خواهد شد دومین جلسه ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود تا با مرور و بررسی مجدد اقدامات اجرایی، برای سال آینده آماده شویم.

مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که ادارات کل استان‌ها و فدراسیون‌های ورزشی در این زمینه فعال‌تر عمل کنند، خاطرات شهدا منتشر شود و کتاب‌هایی در زمینه دفاع مقدسبه زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شود.

او در پایان افزود: فدراسیون‌ها نسبت به دوره قبل علاقه بیشتری برای فعالیت در این زمینه نشان دادند. تاکنون فدراسیون‌های تکواندو، فوتبال و دوومیدانی بیشترین همکاری را در زمینه ترویج فرهنگ شهادت داشته اند و فدراسیون‌های دیگر نیز در این راه اعلام آمادگی کردند. در برخی فدراسیون‌ها شهدای زیادی داریم، به ویژه در فدراسیون دوومیدانی که با ۱۱۴ شهید به عنوان شهید پرورترین فدراسیون ورزشی کشور شناخته می‌شود. باید در زمینه نشر و توسعه فرهنگ شهادت فعال‌تر شویم و اقدامات تاثیر گذار انجام دهیم.


بیشتر بخوانید:

اسبقیان: تکلیف فدراسیون تنیس را به زودی مشخص می‌کنیم/ بعد از لیگ ملت‌ها از نامزد‌های انتخابات فدراسیون والیبال نام نویسی می‌کنیم

دلیل امضا نشدن تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون وزنه برداری ایران و جمهوری آذربایجان

جلسه ستاد کنگره شهدای ورزش کشور برگزار شد


انتهای پیام/

اظهارات اسبقیان درباره شهادت و ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار