معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اگر سرعت جذب سرمایه گذاری در بحث یارانه، سود افزایش یابد آمادگی داریم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر رزمجو معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عصر امروز در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی،گفت: مردم، مؤسسات خیریه، نهاد حاکمیتی و دستگاه‌های دولتی چهار عامل اصلی در بحث توسعه روستایی هستند.

او اشتغال پایدار روستایی را از برنامه‌های مهم در عرصه توسعه اقتصادی دانست و افزود: با توجه به اینکه ۴۱ درصد جمعیت استان خراسان‌جنوبی روستایی است قطعا این استان ضریب و اعتبارات خوبی گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اعتبارات اشتغال روستایی و وضعیت خراسان‌جنوبی، گفت: از ۱.۵ میلیارد دلاری که ابلاغ شده بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ و استان خراسان‌جنوبی توانسته ۸۵ درصد اعتبارات را جذب کند.

رزمجو با بیان اینکه۳۰ درصد از این اعتبارات را به‌صورت متمرکز در کارگروه ملی گذاشته‌ایم که تاکنون ۵۰ درصد به استان‌ها ابلاغ شده و ۵۰ درصد نیز ابلاغ خواهد شد به اعتبارات باقی مانده اشاره کرد و افزود: از طریق کارگروه ملی تقاضای آزادسازی مابقی اعتبارات شده و به محض تأیید در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد اعتبارات روستایی در بخش کشاورزی خراسان جنوبی هزینه شده، مطرح کرد: به دنبال این هستیم که هر اعتباری تخصیص یابد مطابق با مزیت‌های هر منطقه باشد.

رزمجو اعلام کرد: خراسان‌جنوبی در بحث اعتبارات صنایع دستی، فرش و گلیم ۳.۱ درصد و گردشگری ۵.۳ درصد را جذب کرده و این در حالی است که اجازه داده‌ایم تا ۱۰ درصد می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند بنابراین استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل منطقه و منابع می‌تواند از این عرصه استفاده کند.

او با بیان اینکه در بحث یارانه، سود و کارمزد در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان در سطح کشور برای توسعه پایدار روستایی سرمایه‌گذاری کردیم، بیان داشت: امسال نیز ۲۱ هزار میلیارد تومان برای این مهم پیش‌بینی کرده و اگر سرعت جذب افزایش یابد آمادگی داریم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این محل در روستا‌های کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

اصغر روح‌الله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام اینکه در پرداخت وام‌های بافندگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان هیچ مشکلی نداریم، تبیین کرد: آمادگی داریم فرش خراسان‌جنوبی را به هر قیمتی که در شورای قیمت‌گذاری فرش تعیین می‌شود خریداری و ظرف ۲۴ ساعت پول را پرداخت کنیم.

او از تأمین اعتبار ساخت ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: دستورالعمل طرح‌های مشارکتی با ضمانت یارانه توسط آقای جهانگیری تأیید شده و اگر پیشرفت خوبی داشته باشد چرا یارانه را باید از ضمانت خارج کنیم؟

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تعاونی‌ها را بهترین بستر اشتغال در روستا‌ها عنوان کرد و افزود: در راستای توسعه روستاها، برای واگذاری معادن کوچک به روستائیان آمادگی همکاری داریم و در این امر باید ۳۰ درصد آورده روستائیان و ۳۰ درصد مشارکت بخش خصوصی باشد و صندوق نیز ۴۰ درصد باقی‌مانده را تأمین مالی خواهد کرد.

روح‌الله زاده با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم برای واحد‌های مشارکتی که کسری نقدینگی دارند انجام می‌شود تا نقدینگی آن را تأمین مالی کنیم، افزود: همچنین بخشی از صندوق‌های طرح ترسیب کربن در استان خراسان‌جنوبی تأمین مالی شده و می‌توانیم برای مابقی هم خط اعتباری بدهیم.

او با بیان اینکه پروانه معدن و یا محل معدن را به‌عنوان وثیقه معادن می‌گیریم، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کار تفاهم‌نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای منعقد و خط اعتباری به این سازمان داده‌ایم.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.