لاتین‌تبار‌های مقیم آمریکا در اعتراض به حادثه تیراندازی ال‌پاسو تجمع و ترامپ را مقصر اصلی این حمله نژادپرستانه اعلام کردند.

تجمع لاتینی تبار‌ها در آمریکا در اعتراض به تیراندازی‌های مرگبار اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از لاتین تبار‌های مقیم آمریکا روز گذشته در اعتراض به تیراندازی روز شنبه در شهر ال‌پاسو که منجر به کشته شدن ۲۰ نفر شد تجمع کردند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، را مقصر اصلی این حادثه که به نظر می‌رسد مرگبارترین جنایت ناشی از نژادپرستی در تاریخ این جامعه است، دانستند.

بسیاری از آن‌ها می‌گفتند هنوز از شنیدن این خبر در شوک هستند که مردی به منظور کشتن هرچه بیشتر مکزیکی‌ها، ۱۰۵۰ کیلومتر را طی کرده باشد تا خود را به فروشگاه والمارت در ال‌پاسو برساند. به نظر نمایندگان جامعه لاتین، این تیراندازی مستقیما با سخنان نفرت برانگیز درباره اقلیت‌ها که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در سال ۲۰۱۶ اشاعه پیدا کرده، مرتبط است.

آنجلیکا سالاس، رئیس ائتلاف حقوق بشر مهاجران در لس‌آنجلس گفت: «حرف‌های رئیس‌جمهور (ترامپ) شعله‌های اختلاف را در این کشور برافروخته است و چون او هرج‌ومرج را ترجیح می‌دهد، احتمالا از دیدن درگیری جوامع لذت می‌برد».

لوز گالگوس، رئیس مرکز حقوقی «تودک» در خصوص این حملات گفت: «رئیس‌جمهور قانون این سرزمین را تغییر داده و به گروه‌های برتری طلب سفیدپوستان قدرت داده است ... ترامپ به این گروه‌ها چراغ سبز نشان داده است تا مطابق نفرت خودشان عمل کنند. از زمان آمدن ترامپ ترس و وحشت بسیار رایج شده است».

تیراندازی ال‌پاسو یکی از سه تیراندازی مرگبار در کمتر از یک هفته اخیر در آمریکا بود که در آن ۲۲ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی شدند. در این میان، هشت نفر از کشته‌ها و دست‌کم ۲۵ زخمی نفر از زخمی‌ها تبعه مکزیک بودند.

چند ساعت پس از حادثه ال‌پاسو، در اوهایو بر اثر تیراندازی دیگری نه نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. مقامات آمریکا هنوز انگیزه این حمله را مشخص نکرده‌اند. یک هفته پیش نیز یک پسر ۱۹ ساله با گشودن آتش در کالیفرنیا سه نفر از جمله دو کودک را کشت و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

ترامپ در واکنش به حوادث اخیر آمریکا گفت بیماران ذهنی مقصر اصلی این خشونت‌ها هستند و در دسترس بودن سلاح و یا تفکرات افراطی نقشی در آن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار