مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری قزوین گفت: تعامل دوسویه و ارتباط بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع و دادن خدمات مطلوب به شهروندان امری ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری در نشست شهرداران استان گفت: نمایندگان مردم در مجلس همانند نمایندگان شورای شهر به عنوان بازوی پر توان برای مجموعه مدیریت شهری هستند و آگاهی شان از مسائل و مشکلات کمک می‌کند تا معضلات به درستی شناخته و مرتفع شوند.

صالحی افزود: با توجه به وضعیت ضعیف درآمدی تقریبا اکثر شهرداری‌های استان حدود ۱۴ میلیارد تومان حقوق و مزایای عقب افتاده داریم که امیدواریم با تقویت راهکار‌های تامین منابع با همراهی و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسولین استانی و کشوری این مشکل برطرف شود.

او با اشاره به وضعیت صدور پروانه‌های ساختمانی به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری‌ها گفت:صدور پروانه‌های ساختمانی در سالجاری حدود ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است‌

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری ادامه داد: با توجه مشکلات کارکنان شهرداری‌ها درباره دریافتی حقوق و مزایا از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا قانون مدیریت خدمات کشوری جایگزین قانون نظام هماهنگ شود.

صالحی ادامه داد: شهرداری‌ها در حال حاضر با مشکلات زیادی از جمله زمین‌های قولنامه ای، اوقافی بودن اراضی، اصلاح طرح‌های جامع، نوسازی بافت فرسوده، بازآفرینی شهری و مسائل حاشیه نشینی دست به گریبان هستند که از نمایندگان مجلس انتظار داریم با وضع قوانین به موقع و درست باری از دوش مدیران شهری کم کنند.

انتهای پیام/ک

نشست شهرداران استان  قزوین 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار