در این خبر می‌توانید گفت و گوی باشگاه خبرنگاران جوان با رتبه نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸ که مدال برنز المپیاد کشوری فیزیک را در کارنامه خود دارد، بخوانید.

گفت و گوی خواندنی با رتبه یک کنکور زبان ۹۸ که نخبه المپیاد فیزیک استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  کنکور سراسری ۹۸ با حضور بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر متشکل از  ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ داوطلب زن و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر داوطلب  مرد در روزهای  ۱۳ و ۱۴ تیرماه برگزار شد و آنطور که سازمان سنجش اعلام کرده بود نیمه مردادماه نتایج اولیه اعلام می‌شود و حالا بعد از حدود یک ماه برترین‌های بزرگترین ماراتن علمی کشور مشخص شدند و ظرف امروز یا فردا نتایج سایر داوطلبان هم اعلام خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی خواهدشد.

خبرنگار حوزه دانشگاهی با صالح شاملو احمدی نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸ ، گفت و گویی جذاب و خواندنی انجام داده است، که در ادامه می توانید مشروح آن را بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه مدرسه‌ای درس خوانده‌اید، آیا در کلاس‌های کنکور خارج از مدرسه شرکت کرده‌اید؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: در مدرسه غیردولتی درس خواندم و در کلاس‌های فوق‌العاده مدرسه شرکت می‌کردم و کلاس کنکور خارج از مدرسه نرفتم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چند ساعت درس می‌خواندید؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: بیشتر ساعات روز را در مدرسه بودم، اما به میانگین بین ۸ تا ۹ ساعت برای کنکور مطالعه می‌کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در آزمون‌های آزمایشی کنکور شرکت می‌کردید؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم و به دلیل شکل تستی بودن کنکور، شرکت در آزمون‌های آزمایشی ضروری است و اگر فردی روی مهارت تست‌زنی خود کار نکند، نمی‌تواند در کنکور رتبه خوبی بگیرد.

در رشته زبان ادامه تحصیل نمی‌دهم

باشگاه خبرنگاران جوان: در چه رشته‌ای قصد دارید ادامه تحصیل دهید؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: در رشته زبان ادامه تحصیل نمی‌دهم و در یکی از رشته‌های مهندسی ادامه تحصیل خواهم داد؛  در کنکور زبان و هنر به دلیل علاقه و مهارت شرکت کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: در رشته ریاضی پیش‌بینی می‌کنید چه نتیجه‌ای بگیرید و چگونه درس خوانده‌اید؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: پارسال مدال برنز المپیاد کشوری فیزیک را گرفتم و به همین دلیل سوالات فیزیک کنکور برایم آسان بود و پیش‌بینی می‌کنم که رتبه ۱۰۰ تا ۲۰۰ رشته ریاضی را کسب کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: نظر شما درباره اینکه کنکور سرنوشت افراد را رقم می‌زند، چیست؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: اگر هدف فرد این باشد که از طریق رشته‌های دانشگاهی به موفقیت برسند، کنکور در سرنوشت فرد تعیین کننده است، اما اگر کسی بخواهد تاجر یا بازاری شود، کنکور نقشی در زندگی او نخواهد داشت.

درست است که سیستم کنکور بی‌نقص نیست، اما در همه دانشگاه‌های برتر دنیا، آزمون‌هایی شبیه کنکور ما گرفته می‌شود، ولی به هر حال این امکان وجود دارد که در روز کنکور برای یک دانش‌آموز اتفاق ناگواری رخ دهد یا به دلیل بیماری نتواند این روز را با موفقیت پشت سر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: مهمترین عامل موفقیت شما در کنکور زبان‌های خارجه چیست؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: در همه زندگی خود با زبان انگلیسی عجین بودم و از ۴ سالگی کلاس زبان می‌رفتم و از ۷ سالگی به طور تخصصی زبان را ادامه دادم و همیشه فیلم انگلیسی می‌بینم و کتاب انگلیسی می‌خوانم.

باشگاه خبرنگاران جوان: شغل و رشته تحصیلی پدر و مادر شما چیست؟

نفر نخست کنکور زبان‌های خارجی سال ۹۸: مادر من خانه‌دار بوده و کارشناسی میکروبیولوژی دارد و پدرم وکیل پایه ۱ دادگستری است و فوق‌لیسانس حقوق دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار