نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که پیشرفت عالی در مذاکره با طالبان به دست آمده و اختلافات موجود حل شده است.

خلیلزاد: پیشرفت عالی در مذاکره با طالبان به دست آمده/ برای جلب حمایت بین المللی به هند سفر می کنمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که پیشرفت عالی در مذاکره با طالبان به دست آمده و اختلافات موجود حل شده است.

خلیلزاد نوشته است که مذاکرات سه روز گذشته درباره توافقنامه ای که زمینه خروج مشروط نیروهای آمریکایی را فراهم می کند تمرکز داشته است.

وی همچنین افزوده است که برای جلب حمایت بین المللی در زمینه توافق روند صلح افغانستان به دهلی نو، پایتخت هند سفر خواهد کرد.

گفتنی است که دور هشتم مذاکرات آمریکا و طالبان سه روز پیش (12 اسد/ مرداد) در دوحه آغاز شده و قرار است در این دور مذاکرات توافقنامه نهایی امضا شود.

بر اساس گزارشات، اختلافات نمایندگان آمریکا و طالبان بر سر خروج نیروهای خارجی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با سایر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده و داعش حل شده است.

همچنین برخی منابع گفته اند که طالبان برای برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نیز چراغ سبز نشان داده‌اند و اکنون طرفین روی میکانیزم تطبیق توافقنامه صلح کار می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار