رهبر کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشک‌های تاکتیکی هدایت شونده در روز سه‌شنبه هشداری به مانور‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بودند.

کیم جونگ اون: آزمایش موشکی اخیر هشداری به آمریکا و کره جنوبی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA روز چهارشنبه گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرده است، آزمایش موشک‌های تاکتیکی هدایت شونده در روز سه شنبه هشداری به مانور‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بودند.

آزمایش موشکی کره شمالی که چهارمین مورد مشابه در کمتر از دو هفته گذشته بود، در میان مذاکرات هسته‌ای به بن بست رسیده با واشنگتن اجرا شد.

طبق این گزارش کیم جونگ اون اعلام کرد، آخرین آزمایش موشکی «فرصتی برای ارسال هشداری مناسب به مانور مشترک نظامی بود که اکنون از سوی مقامات آمریکایی و کره جنوبی در جریان است.»

خبرگزاری کره شمالی در ادامه ضمن تائید گزارش ارتش کره جنوبی از شلیک موشک توسط پیونگ یانگ در روز سه شنبه اعلام کرد, «موشک‌های نوع جدید تاکتیکی هدایت شونده» از منطقه غربی کره شمالی شلیک و با پیمودن شبه جزیره کره «با دقت به جزیره کوچک مورد هدف در ساحل شرقی» این کشور برخورد کرد.

همچنین گفته شده است, «شلیک این موشک‌ها به طور مشخص اعتبار، امنیت و ظرفیت جنگی این اسلحه را تائید کرد.» برخی تحلیلگران نیز اعلام کرده اند این آزمایش‌ها اطمینان کره شمالی به فناوری موشکی خودش را نشان می‌دهد.

آمریکا و کره جنوبی بزرگترین مانور نظامی شبیه سازی شده خود را در این هفته آغاز کردند.

لیف اریک ایسلی، استاد امنیت بین المللی در دانشگاه ایو‌ها در سئول گفت: «کره جنوبی و آمریکا مانور‌های مشترک خودشان را کوچک کرده و تمرکزشان را تغییر داده اند و با اجرای بی سروصدای آن اجازه داده اند تا فضا برای دیپلماسی با کره شمالی باز شود.»

وی افزود: «با این حال پیونگ یانگ از این موضوع هیچ استقبالی نداشته است و شیوه خود را با آزمایش تسلیحات تحریک برانگیز و تشدید لفاظی، بدون تغییر حفظ می‌کند.»

کره شمالی روز سه شنبه آمریکا را به دامن زدن به تنش‌های نظامی از طریق برپایی رزمایش مشترک با کره جنوبی متهم و اعلام کرد پیونگ یانگ اقداماتی برای دفاع از خود انجام خواهد داد.

جو یونگ چول Ju Yong Chol, دیپلمات کره شمالی در ژنو در کنفرانسی درباره خلع سلاح که تحت حمایت سازمان ملل برگزار می‌شود، اعلام کرد پیونگ یانگ مجبور خواهد بود "در اقدامات اساسی که در حال حاضر اتخاذ کرده است، تجدید نظر" کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار