ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان ۷۵۷ هکتار زمین ملی را رفع تصرف کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، امید ذاکری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان: از ابتدای ستال تاکنون ۷۵۷ هکتار زمین ملی پیشگیری و رفع تصرف شده است.

وی افزود: از این میزان در ۱۱۸ مورد از تصرف بیش از ۶۷۳ هکتار پیشگیری و حدود ۸۴ هکتار از اراضی تصرفی سنواتی خلع ید و رفع تصرف شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: بیشترین میزان پیشگیری از تصرفات در شهرستان‌های حاجی آباد و بندرعباس بوده و شهرستان‌های بستک، پارسیان و میناب در رتبه‌های بعدی رفع تصرفات قرار دارند.

ذاکری گفت: ساماندهی و هدفمند کردن گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی استان، تهیه نقشه‌های مناطق بحرانی تصرفات و تمرکز برای پیشگیری از تصرفات در این مناطق و فعال بودن سامانه تلفنی ۱۵۰۴ که پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت از منابع طبیعی استان است از مهمترین عوامل کاهش تصرفات در استان بوده است.

وی افزود: اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، افزایش تعداد همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و حفاظت بیش از ۵۰ درصد از مراتع استان توسط مرتعداران در قالب طرح حفاظت مشارکتی، از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است که کمک شایان توجهی به حفاظت از اراضی منابع طبیعی داشته اند.

انتهای پیام/ز


رفع تصرف زمین ملی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.