مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همیاران محیط زیست نقش و همکاری بسیار موثر و مطلوبی برای حفاظت و صیانت از محیط زیست و گونه‌های حیات وحش دارند.

اهدا کارت شناسایی به همیاران محیط زیست خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به همین دلیل ریاست سازمان در تفویض اختیار به ادارات کل صدور کارت شناسایی برای همیاران محیط زیست را بر عهده استان‌ها گذاشته است.

او تصریح کرد: با صدور کارت شناسایی برای همیاران، این افراد هم نقش مشاور را برای این اداره کل بازی می‌کنند و هم از اقدامات حمایتی و مزایای قانونی همکاری با محیط زیست بهره مند می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس ادارات محیط زیست در شهرستان‌ها اقدام به معرفی همیاران مورد اعتماد و همراهشان می‌نمایند و پس از طی مراحل گزینش، کارت همیاری برای این افراد صادر می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه اولویت در بحث فعالیت همیاران محیط زیست با بانوان است افزود: این قشر بسیار بیشتر و دلسوزانه‌تر برای محیط زیست فعالیت می‌کنند و به همین دلیل است که خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور به اجرای طرح بانوی سبز پرداخت.

او با بیان اینکه ۱۷۰ محیط بان در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: دو و نیم میلیون هکتار عرصه تحت حفاظت این اداره کل وجود دارد که هر محیط بان ۱۵ هزار هکتار سطح تحت حفاظت خود دارد و این رقم ۱۵ برابر استاندارد جهانی است بنابراین همکاری و مشارکت مردم و دوستداران طبیعت می‌تواند در این زمینه شایان توجه و موثر باشد.

انتهای پیام//م. ن

همیاران محیط زیست خراسان  رضوی کارت شناسایی دریافت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.