مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: عملیات ردیابی و مبارزه با آفت کرم خراط گردو در سطح ۲ هزار هکتار در باغات گردو شهرستان جیرفت انجام شد.

مبارزه باکرم خراط در ۲ هزار هکتار باغات جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید فرخی گفت: خشکسالی‌های اخیر و فراهم بودن شرایط ظهور و خسارت آفت کرم خراط در باغات گردو عملیات ردیابی و مبارزه با آفت هر ساله در منطقه ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت انجام می‌شود.

وی افزود: درسال جاری با استقرار پست قرنطینه گیاهی و استفاده از کارشناسان ناظر حفظ نباتات عملیات ردیابی در سطح قریب به ۲ هزار هکتار انجام و روستا‌های آلوده که اکثراً در قسمت مرزی با شهرستان رابر قرار دارند شناسایی و عملیات مبارزه فیزیکی شامل خروج لارو و انسداد دالان‌های لاروی در حدود ۳ هزار اصله درخت گردو تاکنون انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان به کشاورزان بیان کرد: رعایت نکات بهداشت باغ، با تغذیه و آبیاری مناسب از خسارت این آفت جلوگیری و با هرس مناسب پاییزه و حذف شاخه‌های آلوده و همکاری با کارشناسان شبکه مراقبت، درخصوص عملیات فیزیکی و عدم انتقال نهال آلوده به مناطق سالم، از شیوع این آفت در سایر مناطق شهرستان جلوگیری شود.

انتهای پیام /ح

مبارزه با کرم خراط گردو

برچسب ها: گردو ، آفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار