سردار مهماندار در جمع خبرنگاران خبر داد؛

تولید و فروش بی‌رویه موتورسیکلت‌های با قدرت بالا و کیفیت پایین در کشور/ موتورسواران پایتخت به زودی ساماندهی می‌شوند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تولید و فروش بی‌رویه موتورسیکلت‌های با قدرت بالا و کیفیت پایین در کشور خبر داد.

تولید و فروش بی‌رویه موتورسیکلت‌های با قدرت بالا و کیفیت پایین در کشور/ موتورسواران پایتخت به زودی ساماندهی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حاشیه جلسه گفت و شنود پلیس پایتخت با رانندگان متخلفی که سرعت بالا (بیش از ۵۰ کیلومتر از حد مجاز) داشتند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات شهرهای بزرگ کشور موضوع موتورسیکلت‌هاست.

او افزود: تولید بی‌رویه موتورسیکلت و فروش آن در کشور طی سال‌های اخیر موجب شده تا موتورسیکلت‌های باقدرت مانور بالا با کیفیت پایین تولید شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به حرکت موتورسیکلت‌های با قدرت مانور بالا و سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در معابر شهر تهران تصریح کرد: همین موضوع موجب وضعیت نابهنجار در حوزه موتورسیکلت شده است.

سردار مهماندار با بیان اینکه قرار شده در آینده‌ای نزدیک با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بحث ساماندهی موتورسیکلت سواران را در تهران آغاز کنیم، گفت: در این طرح که به صورت ویژه اجرا خواهد شد، چند مطلب را از موتورسیکلت سواران درخواست داریم.

او گفت: برای ساماندهی باید موتورسیکلت‌های موتورسواران دارای پلاک باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه به هیچ عنوان پلاک نباید مخدوش باشد، گفت: پوشش پلاک به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اینکه بر روی آن زنجیر یا هر چیز دیگری باشد، قابل قبول نیست و با این موارد برخورد خواهد شد.

سردار مهماندار افزود: در گام اول اجرای این طرح ۳ تخلف موتورسیکلت سواران را در اولویت قرار داده‌ایم.

او ادامه داد:در اولین گام می‌خواهیم که موتورسیکلت‌سواران در خلاف جهت خیابان‌های یک طرفه و عبور ممنوع و همچنین خطوط ویژه حرکت نکنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده راه گفت: تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌ها برای عابران پیاده مزاحمت ایجاد می‌کند و مشکلاتی را برای آن‌ها به همراه دارد.

سردار مهماندار  با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی اجباری برای موتورسیکلت سواران و توقیف موتورسیکلت‌های متخلفان تصریح کرد: به منظور ساماندهی موتورسیکلت سواران علاوه بر برگزاری کلاس‌های اجباری، تست سلامت روان نیز از موتورسواران گرفته می‌شود.

سردار مهماندار گفت: طرح ساماندهی موتورسواران پایتخت تا قبل از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد و زمان اجرای آن را ۴۸ ساعت قبل از اجر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

او افزود: در حال حاضر هیچ تفاوتی بین قوانین مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها ملزم به اجرای مقررات هستند و غیر از چند موضوع جزئی مانند داشتن کلاه ایمنی، قوانین برای همه یکسان است.

سردار مهماندار با بیان اینکه هیچ تفاوتی در ثبت نمره منفی برای خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود ندارد، گفت:  در حال حاضر مواردی که به صورت تسلیمی اجرا می‌شوند، در سوابق رانندگان نیز ثبت خواهد شد و مواردی هم که به شکل دوربینی یا دو برگی هستند، در سوابق مالک پلاک ثبت می‌شوند.

او با بیان اینکه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد کشته‌های ما مربوط به موتورسیکلت سواران است، افزود: حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد کشته شدگان عابران پیاده و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد هم رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
موتورسيكلت = مصيبت ملي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باز میخوان بودجه را از یه جایی تامین کنن
آخرین اخبار