مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از واریز بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه خبر داد و گفت: ۵۶ گزارش حسابرسی دستگاه‌های استان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از واریز بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه خبر داد و گفت: ۵۶ گزارش حسابرسی دستگاه‌های استان تهیه شده است.

جعفر زینلی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات لرستان بالغ بر ۱۲۰ دستگاه اجرایی، شهرداری و شرکت و ... را مورد حسابرسی قرار می‌دهد، اظهار داشت: به منظور  انجام اقدامات هدایت گرانه و پیشگیرانه خود، دیوان محاسبات لرستان جلسات مستمری با مدیران داشته است.

او با بیان اینکه گزارشات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف وضعیت اجرای بودجه در دستگاه ها، پرداخت‌ها و جذب اعتبارات، اطلاع رسانی و تشکیل جلسات جذب اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری داشته ایم، تصریح کرد: در راستای سیاست پیشگیرانه در سه ماهه اول امسال ۷ میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان به حساب خزانه واریز کرده ایم که این میزان در سال ۹۷ بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان خاطرنشان کرد: این رقم در سال ۹۶ بالغ بر۲۳ میلیارد بوده است.

زینلی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۶ پرونده به دادسرا ارجاع داده ایم که این تعداد در سال قبل از آن (سال ۹۶) ۲۷ پرونده بوده است و طی سال ۹۷ حدود ۴۷ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در بخش گزارشات حسابرسی نیز در سال ۹۷ طبق برنامه جامع حسابرسی، ۵۶ گزارش حسابرسی دستگاه‌ها و ۳۳ گزارش بنگاه‌های خاص استان را تهیه کرده ایم، تصریح کرد: صیانت از مدیران به عنوان سرمایه ملی نظام را وظیفه خود می‌دانیم، آبروی مدیر به سادگی نباید ریخته شود.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان خاطرنشان کرد: مدیر اجرایی که بعد از ۲۰ سال تلاش به مدیریت منصوب شده و پس از آزمون و خطا منصوب شده است، به همین راحتی نباید از دست برود. صیانت و حمایت از مدیران دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خود می‌دانیم، اما تا جایی که قانون رعایت شود.

انتهای پیام/ب

۷.۴ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.