فاطمی گفت: گنبدهای نمکی شهرستان دشتی با اندکی توجه می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

کاظمی///عضو شورای عالی استان‌ها خواستار توجه به گنبدهای نمکی بوشهر شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی اکبر فاطمی نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در بیست و یکمین جلسه شورای عالی استان‌ها گفت: عدم حمایت از سرمایه گذاران و نبود امکانات لازم جهت سرمایه گذاری آن‌ها و نبود مدیریت قدرتمند و با نفوذ بومی در بدنه دولت و عدم برنامه ریزی بلند مدت در اقدامات دولت به چشم می‌خورد.

او افزود: امیدواریم با کنکاش در هر کدام از این موارد، در آینده موجب باز شدن گره‌های کوری شویم که تاکنون دستاوردی جز عقب ماندگی استان بوشهر از سایر استان‌ها را به همراه نداشته است.

نابودی هویت تاریخی شهرستان دشتی با فعالیت معدن کاران

نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه خواسته مردم شهرستان دشتی ممانعت از فعالیت معدن کار در کوه‌های استان است، گفت: فعالیت آن‌ها هویت تاریخی و تحلیلی این شهرستان را تخریب می‌کند و به چاه‌های آب و حیات نسل آینده ما آسیب وارد می‌کند.

فاطمی تصریح کرد: تعیین حق آبه و سد باغات جهت احیای نخلستان‌های دیم دشتی برای کشاورزان روستا‌های حاشیه باید انجام شود و اگر این حق آبه تأمین نشود، باعث نابودی نخلستان‌های حاشیه‌ای خواهد شد.

نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: خواستار ایجاد شهرک‌های صنعتی روستایی در شهرستان دشتی جهت فراهم شدن فرصت اشتغال و توسعه متوازن هستیم.

او افزود: جاذبه‌های بی نظیر شهرستان دشتی در بخش کاکی گنبد‌های نمکی است که با ایجاد پارک‌های مناسب می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به صیادانی که جهت امرارمعاش در دریا جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: اگر اورژانس هوایی داشتیم، آن‌ها نجات می‌یافتند، تا کی ما باید شاهد جان باختن هموطنانمان در دریا به خاطر نبود اورژانس هوایی باشیم؟

لزوم برپایی پایگاه هوایی در استان بوشهر

او با اشاره به اینکه شغل اغلب افراد بندرنشین صیادی و تجارت است، افزود: از این جهت خواستار آن هستم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ایجاد پایگاه هوایی انجام شود.

فاطمی با اشاره به اخراج صد‌ها کارگر بومی استان بوشهر که در منطقه ویژه اقتصادی بیش از ۱۵ سال سابقه داشتند، گفت: چندین بار قول داده شد که برای بازگرداندن این کارگران اقدام شود، اما تاکنون هیچ کاری صورت نگرفته است، لذا از دادستانی می‌خواهم هرچه سریع‌تر نسبت به بازگرداندن این کارگران به کار اقدام کند.

نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در ادامه گریزی هم به نیمه کاره ماندن راه آهن بوشهر- شیراز زد و تصریح کرد: اعتباری که جهت زیرساخت این پروژه هزینه شده روز به روز مستهلک می‌شود، لذا از دولت می‌خواهم جهت ادامه این پروژه اعتباری در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار