خدمه پرواز یکی از هواپیماهای شرکت مسافربری بریتیش ایرویز که در مسیر حرکت خود به والنسیای اسپانیا ناچار به فرود اضطراری شد، حرکت عجیبی انجام دادند.

فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خطوط هوایی انگلیس بدون ماسک اکسیژن برای مسافرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته (سه‌شنبه) یک هواپیمای مسافربری بریتیش ایرویز که از لندن به والنسیای اسپانیا در حال پرواز بود پس از مشاهده آتش در یکی از موتورهایش ناچار به فرود اضطراری در شهرستان «منیزس» اسپانیا شد.

به دنبال این حادثه مقدار زیادی دود وارد کابین هواپیما شد که مانع تنفس طبیعی مسافران گشت، اما هیچ ماسک اکسیژنی در اختیار مسافران قرار نگرفت.

در مصاحبه‌ای که روزنامه ال پائیس اسپانیا با یکی از مسافران این هواپیما انجام داد، او گفت: «۱۰ دقیقه پیش از نشستن هواپیما در مقصد ما شاهد ورود دود به داخل کابین بودیم که مدام در حال بیشتر شدن بود. دود همه جا را گرفته بود و بوی شدید سوختن فلز می‌آمد. هیچ‌کسی چیزی به ما نگفت و ماسک اکسیژنی هم در اختیار ما قرار نگرفت. عده‌ای از مسافران تلاش کردند با ضربه زدن به محفظه بالای صندلی‌شان ببینند می‌توانند ماسک اکسیژنی پیدا کنند، اما نتوانستند. با این حال خدمه پرواز خود ماسک اکسیژن زده بودند».

بنا به گفته این مسافر، کابین پر از دود شده بود و در ده دقیقه پایانی پرواز مسافران نمی‌توانستند چیزی ببینند. این شاهد عینی در ادامه افزود تنها کسی که به مسافران کمک می‌کرد مسافر دیگری بود که به مسافران می‌گفت پیراهن خود را خیس کنند و بر روی دهان و بینی‌شان بگذارند تا بهتر نفس بکشند.

ال پائیس نوشت از میان ۱۷۵ مسافر که یکی از آن‌ها نوزاد بود سه نفر به دلیل استنشاق دود زیاد پس از فرود هواپیما به بیمارستان منتقل شدند.
نماینده بریتیش ایرویز در پاسخ به سوال ال پایس که چرا ماسک اکسیژن در اختیار مسافران قرار نگرفت، گفت: «ماسک اکسیژن تنها در شرایط کاهش فشار هوای داخل کابین استفاده می‌شود. طبق استاندارد استفاده از آن به هنگام پر شدن دود در کابین در ارتفاع‌های پایین درست نیست». این در حالی است که بریتیش ایرویز در خصوص اینکه چرا خدمه پرواز در طول فرود اضطرایی از ماسک اکسیژن استفاده کرده‌اند توضیحی نداد.

این در حالی است که بسیاری از مسافران نیز از شفاف نبودن و ارائه نکردن توضیحات کافی از سوی خدمه پرواز به هنگام فرود اضطراری شکایت داشتند.

بریتیش ایرویز یک شرکت هواپیمایی برجسته انگلیس است که از شهرت بالایی در ایمنی پرواز‌ها برخوردار است. با این حال، معمولا با مشکلات فنی و سیستمی مواجه می‌شود که تازه‌ترین آن‌ها روز گذشته روی داد و هزاران مسافر در فرودگاه‌های هیترو و گاتویک با تاخیر چند ساعته و یا لغو پرواز خود مواجه شدند. بنا به گزارش روزنامه سان، برخی از پرواز‌های جایگزین این شرکت هواپیمایی برای یک هفته بعد است. این شرکت همچنین در ۲۰۱۷ نیز با یک عیب رایانه‌ای روبه‌رو شد که صد‌ها پرواز در سراسر جهان را با مشکل مواجه کرد.

انتهای پیام/

اتفاق عجیب در هواپیمای مسافربری انگلیس هنگام آتش گرفتن موتور

برچسب ها: انگلیس ، هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
اين جور خدمه ها نوبرن به قرآن ؟
آخرین اخبار