مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: در جهت برقراری تعادل بین دام و ظرفیت مرتعی نسبت به حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گام های بلندی در استان برداشته شده است.

نصر آبادی مدیر کل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: به منظور حفاظت از مراتع استان  طرح هایی ملی با عنوان مدیریت پایدار مراتع کشور و همچنین طرح استانی در حوزه بهبود و اصلاح مراتع در قالب 3 پروژه عملیات بیومکانیک خاک ، بیولوژیک و مدیریت مرتع انجام می گیرد. 

او در جهت اجرای طرح های بهبود و اصلاح مراتع گفت: امسال عملیات تولید نهال با تعداد ۱۵ هزار اصله و اعتبار ی بیش از ۱۹۰ میلیون ریال  اجرا می شود.

نصر آبادی  ادامه داد: اجرای عملیات کاشت بوته در ۳۰ هکتار  با اعتباری بیش از ۹۹۰ میلیون ریال  انجام می شود که نسبت به پارسال با ۱۶ هکتار و اعتبار مصوب ۱۹۰ میلیون ریال افزایش داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان با اشاره به اینکه برای خرید۲۵۰ دستگاه  ماشین آلات  و تجهیزات کشاورزی  ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تصویب شده است گفت: این میزان اعتبارات به  شهرستان های  خوسف و نهبندان  اختصاص داده شده است.

او افزود: منابع آب آشامیدنی  با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیون ریال به تسبت پارسال افزایش داشته است.

نصر آبادی با بیان اینکه ۵۰ باب آبشخور (دام سبک) با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون ریال به مراتع شهرستان‌های استان داده شده گفت: در مقایسه با پارسال با ۲۵ باب آبشخورو با اعتبار مصوب بیش از ۱۶۹ میلیون ریال افزایش داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی استان از احداث آبشخور دام سنگین با اعتبار ۵۵ میلیون ریال به ۵۵ باب در مقایسه با ۴۰ باب سال گفت.

او افزود: اقدامات متعددی بسته به پتانسیل و ظرفیت در مناطق مختلف استان برای حراست از منابع طبیعی استان در دست اقدام  است.

انتهای پیام / ط آ

اجرای  طرح های بهبود و اصلاح مراتع در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.