خلیلی گفت:در چهارماه نخست امسال آمار ازدواج و طلاق در قم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۱۸ درصدی ازدواج و طلاق در قم/محبوب‌ترین اسامی نوزدان دختر و پسر در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،خلیل مرادی، مدیر کل ثبت احوال قم در جلسه شورای راهبردی ثبت احوال که عصرچهارشنبه در استانداری برگزار شد، گفت: نرخ آمار ازدواج و طلاق در چهار ماهه گذشته هر دو به میزان ۱۸ درصد کاهش یافته است.


او با بیان اینکه آمار وفات چهار ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است، افزود: آمار ولادت در استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت یک‌هزار و ۲۱۵ موردی، ۱۵ درصد کاهش یافته است.


مدیرکل ثبت احوال عنوان کرد: در چهار ماهه نخست امسال اسامی فاطمه، زهرا، زینب و حلما بیشترین اسامی منتخب برای فرزندان دختر و علی، امیرعلی، محمد حسین و امیرحسین بیشترین اسامی منتخب برای پسران بوده است.


مرادی استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات و اداره کل اوقاف و امور خیریه را برای فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و پیشگیری از طلاق موثر دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود این دو نهاد به عضویت شورای راهبردی جمعیت استان درآیند.


مدیر کل ثبت احوال استان پیشنهاد تشکیل کمیته‌های تخصصی با تمرکز بر سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری را نیز در این جلسه ارائه داد.


سرمست استاندار نیز در این جلسه با بیان این که دشمن در تمام زمینه‌های اقتصادی و سیاسی سرمایه گذاری کرده است و در حال حاضر در پی فروپاشی بنیان خانواده است، بر ضرورت آسیب شناسی در این زمینه تاکید کرد.


او بهره گیری از تشکل‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی را گامی مطلوب در حوزه خانواده و جمعیت دانست.

انتهای پیام/ش

جلسه شورای راهبردی ثبت احوال استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار