سایت گل در گزارشی به تشریح ۱۰ تصمیم جنجالی که با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) اتخاذ شده پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه هدف از به کارگیری سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) کمک به داوران در تصمیم گیری صحیح و اجرای عدالت است، اما گاهی اوقات خود این سیستم نیز باعث جنجال شده است.

جنجالی‌ترین تصمیم‌های اتخاذ شده با سیستم VAR

سایت گل در گزارشی به ۱۰ مورد از جنجالی‌ترین تصمیم‌های اتخاذ شده با سیستم کمک داور ویدیویی VAR اشاره کرده است که یکی از آن‌ها در بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اتفاق افتاد.

وقتی که در جریان نیمه دوم بازی ایران و پرتغال در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ تیم کریستیانو رونالدو یک پنالتی دریافت کرد، این بازیکن و VAR به تیتر رسانه‌ها تبدیل شدند. رونالدو در برخورد با مرتضی پورعلی گنجی به زمین افتاد داور در ابتدا هیچ تصمیمی نگرفت، اما پس از مشورت با VAR، یک ضربه پنالتی برای پرتغال اعلام کرد. رونالدو اگر چه ضربه خود را از دست داد، اما در ادامه بازی وقتی با آرنج ضربه‌ای به پورعلی گنجی زد، بار دیگر با VAR مورد بررسی قرار گرفت که داور فقط کارت زرد به او نشان داد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در میان جنجالی‌ترین قضاوت‌ها با VAR

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و پرتغال در میان جنجالی‌ترین قضاوت‌ها با VAR

در لحظات پایانی بازی، داور بازهم با استفاده از VAR یک پنالتی جنجالی دیگر این بار به سود ایران اعلام کرد که به خاطر هند سختگیرانه سدریک سوارز بود. کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی گل رابه ثمر رساند تا بازی به تساوی یک - یک کشیده شود، اما پرتغال قبلاً برای صعود به مرحله حذفی به اندازه کافی کار کرده و امتیاز اندوخته بود.


بیشتر بخوانید:

ویلموتس، تماشاگر ویژه بازی‌های تیم ملی امید در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ مرد بلژیکی به تایلند می‌رود

شاگردان ویلموتس به مصاف میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ می‌روند

آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر


انتهای پیام/

ایران - پرتغال در جمع جنجال آفرینان VAR

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار