نمکی گفت: ماجرای توزیع داروی فاسد همچنان در جریان است و کارمند متخلف تحویل مراجع قضایی شد.

پیگیری ماجرای توزیع داروی فاسد / مسئله‌ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی‌شناسمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز خبرنگار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران  بنا ندارم که اذهان عمومی دچار تشویش شود و در حال حاضر در حال جمع‌آوری مستندات مختلف و پیگیری مسائل مطرح شده هستم البته زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم بسیاری از این مسائل را جمع آوری کرده‌ام.

وی ادامه داد: اگر در دسترسی‌ها به همه مسائل در حوزه غذا و دارو اشکالی وجود دارد این مسئله فردی نبوده بلکه این به دلیل مشکلات ساختاری است  که موجب شد تا به امروز ردیابی همه چیز برای ما میسر نشود؛  از روزی که وارد وزارتخانه شدم سعی به شفاف‌سازی مسائل برای مردم و حتی اصحاب رسانه داشتم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ حرکت غیر شفافی در وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، افزود: معتقدم که خداوند همواره حامی حق است و مسئله مافیای دارو هیچ اصالتی ندارد اما متأسفانه برخی افراد این موضوع را پررنگ کرده‌اند.

نمکی بیان کرد: مسئله‌ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی‌شناسم و اگر هم وجود دارد به دلیل مشکلات خودمان است؛ باید کارها را به صورت کاملا شفاف انجام دهیم و از هیچ عاملی ترس و نگرانی نداشته باشیم زیرا خداوند حامی حق است.

 وی افزود: امروزه اگر همدلی وجود نداشته باشد حاکمیت اندیشه وجود دارد که در جامعه رشد می‌کند و در زمینه شفاف‌سازی کارهای مؤثری را آغاز کرده‌ام.


بیشتر بخوانید: وزارت بهداشت شکایت‌های خود را از خبرنگاران پس می‌گیرد


در اتاق شیشه‌ای حرکت می‌کنم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر حرکت من در اتاق شیشه‌ای قابل رصد برای مردم و رسانه‌هاست، افزود: سامانه تی‌تک دارای اشکالات و نواقصی است که در این سامانه اطلاعات درستی ثبت و ضبط نشده بوده و این مسئله ناشی از وجود نارسایی‌هایی در سامانه تیتک است.

وی اظهار کرد: کارشناسان IT چهار ماه روی این سامانه در حال کار هستند و برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن زحمات زیادی کشیده شده است و کارشناسان قصد دارند  مسائلی چون شفافیت را داشبورد مدیریتی  این سامانه تقویت کنند همچنین در زمینه سامانه تیتک چند پرونده تحویل مقامات قضایی داده شده است.

نمکی افزود: معتقدم که سامانه تیتک دارای نواقصی است که باید آن را از بخش خصوصی به دست نظام حاکمیتی منتقل کنیم.

نمکی در خصوص توزیع داروی فاسد «AVASTIN» که موجب نابینایی ۵۲ نفر از بیماران شده بود، گفت: در آن زمان من در وزارت بهداشت نبودم اما پرونده داروی مدنظر در حال پیگیری است و تا به امروز پنج پرونده تحویل مراجع ذیربط شد  و کارمندی که تخلف کرده بود تحویل مراجع امنیتی و قضایی شده است.

نمکی ادامه داد: در کمپین فشار خون جمعیت بیش از ۳۰ میلیون نفر شرکت کرده‌اند که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبتلا به عارضه فشار خون بالا و ۱۰ میلیون نفر در مرحله بین فشار خون نرمال و پرفشاری خون بودند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت بهداشت باید شیوع مصرف نمک کاهش پیدا کند و قصد داریم در زمینه سبک زندگی سالم میزان مصرف نمک را اصلاح کنیم که این کار در رستوران‌های ادارات مراکز طبخ و توزیع مواد غذایی عمومی و نانوایی‌ها انجام می‌شود تا میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت گفت: پرونده بیمه سلامت قرار است در آینده از طریق موبایل قابل دسترسی باشد و در ضمن اقدامات زیرساختی خوبی انجام گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار