وزیر کشور گفت: اگر به امید بودجه دولت برای توسعه هستیم موفق نمی شویم چرا که ثروت‌های زیادی برای بهره‌وری وجود دارد .

موضوع آب بین چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خوزستان کارشناسانه حل شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سفر به شهرکرد با اشاره به اطلاع از موضوع آب چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خوزستان گفت: مسئولان استان ها باید این موضوع را کارشناسانه حل کنند و از استفاده سیاسی پرهیز نمایند.

او با بیان اینکه پیگیری خوبی در این موضوع شده که باید به قطعیت برسد، افزود: نباید این مسئله به عنوان دغدغه مردم باقی بماند و حل کارشناسی این موضوع از اعتراضات و رنجش مردم جلوگیری می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه کل کشور دچار عقب افتادگی تاریخی و عدم توازن مواجه شده است، ادامه داد: عقب‌افتادگی تاریخی از زمانی نشات می‌گیرد که زمانی که جهان به سمت پیشرفت حرکت می‌کرد ما دچار مشکلات داخلی بودیم.

وزیر کشور گفت: در بخش توزیع منابع، فرصت‌ها، جمعیت و ثروت متعادل نبوده و نیست، اما در بخش زیرساخت‌ها و خدمات از بعد انقلاب عدالت برقرار شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عنصر مدیریت در جامعه نادیده گرفته شده است، تصریح کرد: اگر به امید بودجه دولت برای توسعه هستیم موفق نمی شویم چرا که ثروت‌های زیادی در کشور وجود دارد که بهره‌وری آن بر عهده مدیران است.

او با بیان اینکه در حوزه اقتصادی و توزیع قدرت توازن در کشور برقرار نشده ، افزود: دستور مقام معظم رهبری برای تغییر ساختار بودجه نیز بر همین مبنا است.

رحمانی فضلی با اشاره پرداختن به ضرورت اقتصاد مناسب در وضعیت فعلی جایگاه بالایی دارد، اضافه کرد: از مناظر مختلف انسانی، دین، سیاست، قدرت ملی و انقلابی اقتصاد خوب نیاز است.

او با بیان اینکه در صدور کارت ملی با مشکل واردات کاغذ مخصوص روبه رو بودیم، افزود: در حال حاضر توانستیم کاغذ مخصوص کارت ملی را در داخل تولید کنیم و امیدواریم در انتخابات مردم با کارت ملی جدید شرکت می‌کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در انتخابات با استفاده از امکانات احراز هویت از ۸۰ درصد تخلفات جلوگیری می‌شود، اضافه کرد: نظارت دقیق برای برگزاری انتخابات سالم در کشور انجام می‌شود.

وزیر کشور با بیان استمرار سیاست انتخاب استاندار غیربومی در کشور، گفت: برخی مسائل وجود دارد که انتخاب استاندار غیربومی برای استان‌های کشور مناسب است.

وزیر کشور با بیان اینکه در کشور عناصر بهبود اقتصاد وجود دارد، ادامه داد: مواد اولیه، تکنولوژی منابع و مدیریت در کشور وجود دارد که باید به بهترین شرایط در این موارد مطلوب تجهیز شویم.

وزیر کشور تصریح کرد : حرام است اگر استانداری مدیری را تأیید کند که شایستگی ندارد و مدیران هم در قبال مردم مسئول هستند.

او با اشاره به وجود فقر و اعتیاد و نارضایتی تولیدکنندگان از پاسخگویی برخی مسئولان بیان کرد: مسئولیت این‌ موارد بر عهده مدیران است و استانداران باید با آن برخورد کنند.

انتهای پیام/خ

سفر وزیر کشور به چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: وزارت کشور ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار