همزمان با شهادت پنجمین گوهر آسمان امامت و ولایت، حضرت باقرالعلوم (ع)، شهر مشهد امروز سوگوار وعزادار است.

مشهد الرضا، سیاه پوش شهادت امام باقر (ع)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  زائران و مجاوران از بامداد امروز برای عرض تسلیت به پیشگاه ثامن الحجج (ع) مشرف می‌شوند تا این مصیبت را به محضر امام مهربانی‌ها و حضرت ولی عصر (عج) تسلیت و تعزیت گویند.

سوگواران و عزاداران امام پنجم شیعیان در حریم امن حرم رضوی بر غربت امام محمد باقر اشک ماتم می‌ریزند.

ویژه برنامه‌هایی نیز در سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) امروزدر حرم رضوی برگزار می‌شود.

مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و قرائت ادعیه از جمله این برنامه‌ها است که در رواق امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

عصر امروز نیز در غروب شهادت باقرالعلوم (ع) در صحن انقلاب اسلامی نیز مراسم سخنرانی حجت الاسلام رضایی تهرانی و مرثیه سرایی ابراهیم قانع، جعفرملائکه و سید حجت بحرالعلوم برگزار می‌شود.

برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت این امام همام در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در حرم مطهر رضوی است و برنامه عزاداری ویژه بانوان در سالروز شهادت امام باقر (ع) نیز در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبان نیز در رواق دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شد.

حضرت امام محمد باقر (ع) ۱۹ سال و ده ماه پس از شهادت پدر بزرگوارش حضرت امام زین العابدین (ع) زندگی کرد و در تمام این مدت به انجام دادن وظایف خطیر امامت، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامی، تعلیم شاگردان، رهبری اصحاب و مردم، اجرا کردن سنت‌های جد بزرگوارشان در میان خلق پرداختند.

امام پنجم شیعیان در هفتم ذیحجه سال ۱۱۴ هجری در سن ۵۷ سالگی در مدینه با توطئه هشام مسموم شدند و به شهات رسیدند. پیکر مقدس ایشان در قبرستان بقیع - کنار پدر بزرگوارشان - به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

ویژه برنامه های شهادت امام باقر (ع) در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.