پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی نوشت نپیوستن آلمان به ائتلاف دریایی مورد نظر واشنگتن در خلیج فارس اتحاد غرب را از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در گزارشی  نوشت: با توجه به تشدید تنش‌ها در تنگه هرمز -که مسیر مهم بین‌المللی کشتیرانی در خلیج فارس است- آلمان و فرانسه درخواست‌های دولت ترامپ را برای پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا رد کرده‌اند.

در این مطلب آمده است: ایران نفتکش انگلیسی را همچنان نگه داشته است. دیپلمات‌های بلندپایه آمریکایی به فری بیکن گفتند خودداری آلمان از پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس به تقویت ایران کمک می‌کند و ثابت می‌کند که غرب در مخالفت با ایران متحد نیست. آلمان و فرانسه همچنان دو متحد مهم آمریکا هستند که تلاش کرده‌اند توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنند و به این کشور کمک کنند شدیدترین تحریم‌های اقتصادی دولت ترامپ را دور بزند. خودداری این کشور‌ها از پیوستن به ائتلاف آمریکا ناپذیرفتنی تلقی می‌شود.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین نیز در گفتگو با این پایگاه اینترنتی تایید کرد که گرنل (سفر آمریکا در آلمان) و دیگر دیپلمات‌های بلندپایه آمریکایی، آلمان را تحت فشار قرار داده‌اند تا به ائتلاف آمریکا ملحق شود، اما این فشار‌ها بی‌نتیجه بوده است.

مقامات آلمان روز‌های اخیر با اشاره به نگرانی‌ها درباره احتمال اینکه در صورت تشدید تنش‌ها، پای آلمان به رویارویی نظامی بزرگتر با ایران کشیده شود، از تصمیم خود مبنی بر مخالفت با پیوستن به ائتلاف آمریکا دفاع کرده‌اند.

دوشنبه به نقل از هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام شد ”در حال حاضر بهتر است انگلیسی‌ها به ماموریت آمریکا ملحق شوند، ما این کار را نمی‌کنیم. “ وی افزود آلمان راحت‌تر است که در ماموریتی که اتحادیه اروپا بانی آن باشد، شرکت کند.

دیپلمات آمریکایی هم گفت: ”مقامات آلمان همواره به ما می‌گویند طرف ما هستند، اما آن‌ها مجبورند به خاطر توافق هسته‌ای، در خصوص مسائل مرتبط هسته‌ای، طرف ایران را بگیرند.»

ایران نیز از تلاش‌های دولت ترامپ به شدت انتقاد کرده و اعلام کرده‌اند این تلاش‌ها ممکن است منجر به جنگ منطقه‌ای گسترده تری شود. گفته می‌شود امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران، این هفته در تماس تلفنی به همتایان قطری، عمانی و کویتی خود گفت: ”ائتلاف نظامی که آمریکا به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی به دنبال تشکیل آن است، موجب افزایش ناامنی در منطقه خواهد شد. “

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار