به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد ، محمدرضا کلائی شهردار مشهد در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو
قطارشهری از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه "پیروزی" و آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطار شهری مشهد که با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مشهد در مجلس برگزار شد، گفت: در مجموع ۸۳ کیلومتر خطوط قطارشهری برای مشهد تعریف شده که اکنون با بهره برداری از ۴.۵ کیلومتر دیگر از خط دو نیمی از این میزان اجرا شده است.
او با بیان اینکه امروز ارتباط شمال و جنوب شهر از طریق قطارشهری برقرار شد، ادامه داد: یک سال و نیم پیش وعده دادیم ادامه خط دو قطارشهری را تا ایستگاه پایانی تیرماه به بهره برداری برسانیم که به این وعده عمل کردیم.
شهردار مشهد گفت: بهره برداری از ۳.۵ کیلومتر از ادامه خط دو از این جهت اهمیت دارد که این کار در شرایط تحریم و تلاطم بازار ارز و با تلاش همکارنم در مدیریت شهری، هماهنگی و کمک همه دستگاهها از جمله پیمانکار، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که این موضوع میتواند الگویی برای سایر شهرها باشد.
کلائی با اشاره به اینکه اجرای خط دو ۳۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است، افزود: به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر
ترافیک هسته مرکزی شهر دارد، تا سال ۱۴۰۰ اجرا کنیم که در این مسیر به حمایتهای دولت، استانداری و سایر دستگاهها نیاز داریم.
او با اشاره به اینکه سازمان
شهرداریها و دهیاریهای کشور تاکنون به اجرای خطوط قطارشهری مشهد کمک کرده اند، تصریح کرد: انتظار داریم این کمکها بیشتر شده و پیمانکار نیز در این مسیر بداند که عزم ما و مدیریت استان این است که تحت هر شرایطی فاز اول خط سه قطار شهری را تا ۱۴۰۰ آماده بهره برداری کند.
شهردار مشهد گفت: شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروههای مختلف به نوعی عدالت شهری را برقرار کند.
کلائی با اشاره به این که قطارشهری به نوعی یک رسانه است، افزود: میتوانیم در سفرهایی که شهروندان با قطارشهری انجام میدهند، آموزشهای لازم را برای یک زندگی شهری بهتر به آنها ارائه داده و آن را به سفری پربار تبدیل کنیم.
انتهای پیام//ف.س
قطارشهری به نوعی یک رسانه است