تکذیب جمع آوری قورباغه برای کباب در مرودشت/غرق شدن جوان ۱۸ ساله دراستخرآب کشاورزی

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۹ مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۹ مردادماه سال ۱۳۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تکذیب جمع آوری قورباغه برای کباب در مرودشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس خبر جمع آوری قورباغه توسط دو نفر برای استفاده در کباب کوبیده در شهرستان مرودشت را تکذیب کرد.

سرهنگ کاوس محمدی در خصوص انتشار مطلبی در فضای مجازی، گفت: بعد از انتشار مطلبی در خصوص جمع‌آوری غورباقه در مرودشت برای استفاده از گوشت آن در کباب کوبیده، موضوع توسط ماموران انتظامی بررسی شد.

محمدی تاکید کرد: بررسی ماموران انتظامی مرودشت نشان میدهد که این خبر کذب است.

معاون اجتماعی انتظامی فارس گفت: پلیس با کسانیکه به قصد تشویش اذهان عمومی، مطالب کذب را منتشر کنند، برخورد خواهد کرد.

غرق شدن جوان ۱۸ ساله در استخرآب کشاورزی

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از غرق شدن جوانی ۱۸ ساله در استخر آب کشاورزی در روستای ایگدر خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی اطلاع پلیس از غرق شدن جوانی در استخر آب کشاورزی در روستای ایگدر، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اظهار کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد جوانی ۱۸ ساله به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در استخر آب کشاورزی در روستای ایگدر، دچار غرق شدگی شده و فوت کرده است.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه هر سال با شروع فصل گرما افراد زیادی برای شنا و پر کردن اوقات فراغت خود به حاشیه رودخانه، استخر‌ها و سد‌ها سفر می‌کنند و به دلیل توجه نکردن به اصول ایمنی غرق می‌شوند، افزود: شنا کردن در این مکان‌ها بسیار خطرناک می‌باشد و به شهروندان توصیه می‌شود از نزدیک شدن به آن جدا خودداری کنند.

پایان خط سرکرده باند سارقان حرفه‌ای احشام با ۳۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای سارقان احشام با ۳۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت احشام در این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه پلیس شهرستان فیروزآباد با انجام کار‌های اطلاعاتی از حضور سرکرده باند سارقان حرفه‌ای احشام در یک مخفیگاه مطلع شدند، تصریح کرد: ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی به ۳۰ فقره سرقت احشام اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه متهم از سال ۸۸ تاکنون با تشکیل باند‌های متعدد سرقت احشام باعث ایجاد ناامنی در شهرستان‌های مختلف استان شده بود، خاطر نشان کرد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است؛ اما از شهروندان تقاضا داریم با استفاده از نگهبان و نصب دوربین مداربسته در محل‌های نگه داری احشام، سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام بگذارند.

واژگونی پژو با یک کشته و ۲ مجروح در زرقان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک پژو ۲۰۶ در ورودی شهر زرقان، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: شب گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در ورودی شهر زرقان به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک پژو ۲۰۶ با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان در دم فوت و راننده و سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده اند.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک اتوبوس و کشف ۳۱۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خالد یوسفی گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۳۱۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

خستگی و خواب آلودگی یک نفر را به کام مرگ و ۴ نفر راهی بیمارستان کرد

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پژو پارس در محور شورجستان به سمت ایزدخواست، یک نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: ماموران از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور شورجستان به سمت ایزدخواست مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۵ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۴ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه شمالی فارس با بیان اینکه کارشناس پلیس راه علت این تصادف را خستگی و خواب آلودگی از سوی راننده اعلام کرد، عنوان داشت: به رانندگان عزیز توصیه می‌شود از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

مخزن گاز پراید جاساز ۳۰ کیلو حشیش بود

فرمانده انتظامی نی ریز از توقیف یک سواری پراید و کشف ۳۰ کیلو حشیش در بازرسی از محزن گاز خودرو خبر داد.

سرهنگ سید خالد یوسفی گفت: ماموران ایست و بازرسی "قطرویه" این شهرستان از انتقال مقادیری مواد مخدر توسط قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی مطلع و بلافاصله نسبت به ایست و بازرسی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز افزود: پس از مراقبت‌های محسوس و نامحسوس یک سواری پراید شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز متوقف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۳۰ کیلو حشیش شدند، تصریح کرد: در این خصوص راننده به همراه همسرش دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

آتش به جان ۴۰ هکتار از اراضی طبیعی افتاد

فرمانده انتظامی کازرون از آتش سوزی ۴۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف کوه‌های کلانی عبدویی آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: مأموران انتظامی پاسگاه "ابوالحیات" این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف کوه‌های "کلانی عبدویی" مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد، تصریح کرد:

برابر اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۴۰ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.