معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان از برخورد قانونی با کسانی که با تراکتور به جان منطقه حفاظت شده قلاجه افتاده اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آذر، ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان از برخورد قانونی با کسانی که با تراکتور به جان منطقه حفاظت شده قلاجه افتاده اند، خبر داد و گفت : قانونا و رسما منطقه حفاظت شده قلاجه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و منابع طبیعی هم با ما همکاری و همراهی می‌کند.

او گفت : عده‌ای در گذشته عادت داشتند با تراکتور برای برداشت گیاه شیرین بیان به جان طبیعت بکر قلاجه بیفتند، اما مدتی است محیط زیست منطقه قلاجه با خاطیان برخورد جدی خود را شروع کرده است.

او افزود: از متخلفان تراکتور و موتورسیکلت ضبط شده و به دادگاه شهر سرمست ارجاع شده است و طبق رایزنی قبلی با دادستان شهر سرمست پرونده‌های متخلفان زیست محیطی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

ولی زاده گفت: خوشبختانه از سال ۹۷ تاکنون پرونده متصرفان زمین‌های منطقه قلاجه در حال صدور رای است و دادستان شهر سرمست در نوبت‌های متوالی در حال صدور رای برای متخلفانی است که به تصرف زمین و قطع اشجار برای اضافه کردن به زمین کشاورزیشان هستند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: متخلفان، خلع ید شده و مجازات‌های قانونی را دریافت کردند و بقیه پرونده‌ها هر هفته در حال پیگیری است.

ولی زاده افزود: ما برای اولین بار در سال ۹۷ کار گروهی شامل کارشناسان زبده برای بررسی میزان تصرفات زمین‌های منطقه قلاجه تشکیل دادیم که خوشبختانه اکثر تصرفات مشخص و بزودی همه آن‌ها خلع ید خواهند شد.

او گفت: در مورد منطقه حفاظت شده بیستون حوزه «نجیوران» با دستور قضایی و مصوبه شورای تامین محیط زیست استان وارد عمل شده و زمین‌های متصرف شده خلع ید شده است.

او با بیان اینکه محیط زیست استان از تمامی مقامات قضایی که همکاری مجدانه و خالصانه داشتند، تشکر کرد و گفت: در سال ۹۷ و امسال یعنی سال ۹۸ امیدواریم تمامی زمین‌های تصرف شده در مناطق تحت مدیریت محیط زیست خلع ید شده و با خاطیان برخورد شود.

او افزود: ما سربازان حفاظت از طبیعت و محیط زیست هستیم و در این راه تمام توان خود را طبق مفاد قانونی پیش خواهیم برد و جا دارد از زحمات و حمایت‌های نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ویژه مجددا تشکر کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

قلاجه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.