از قیمت هرکیلوگرم دام زنده تا نکات توصیه ای برای ذبح دام

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان یزد گفت: مردم برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو، قربانی خود را در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنند.

سید مهدی موسوی پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت:  با توجه به گرم بودن هوا و خطرات مرتبط با دام و همچنین تب کریمه کنگو، ذبح قربانی باید در کشتارگاه‌های زیر نظر دامپزشکی صورت گیرد.

موسوی پور با بیان اینکه آوردن دام زنده به منازل جهت ذبح باعث انتقال بیماری ها و کنه دام به محل زندگی افراد می شود افزود: همشهریان به هیچ وجه اقدام به کشتار دام در معابر، خیابان ها و مناطق غیر مجاز نکنند در غیر این صورت با افراد متخطی برخورد می شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان یزد ادامه داد: هم استانی ها‌ی عزیز بلافاصله پس از دریافت گوشت نذری، آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند و بعد از آن اقدام به خرد کردن گوشت کنند.

موسوی پور  اظهارداشت: نظارت بهداشتی بر دام از قبیل، نظارت قبل از کشتار، نظارت بعد از کشتار و حین کشتار توسط مسئول فنی و بهداشتی کشتارگاه صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده هر نوع گوشت ناسالم از ورود به چرخه مصرف جلوگیری خواهد شد.

او  با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند از ساعت ۶ الی ۱۳ روز عیدقربان به کشتارگاه های مجاز زیر نظر دامپزشکی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: تمام مراحل ذبح دام زیر نظر ناظران شرعی و بهداشتی در محل کشتارگاه صورت می‌گیرد و همچنین خواندن دعای قربانی، در محل انجام می‌گیرد.

قیمت هر کیلوگرم دام زنده مرغوب ۴۵ تا ۴۸هزار تومان است

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان یزد ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده مرغوب از طرف صنف قصابان استان،  هر کیلوگرم دام زنده مرغوب با قیمت ۴۵ تا ۴۸هزار تومان عرضه می شود.

موسوی پور خاطرنشان کرد: ذبح در کشتارگاه ها علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تضمین می کند با توجه به اینکه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در محل حضور دارند و بر فروش دام بر اساس نرخنامه نظارت می کنند از لحاظ اقتصادی برای شهروندان مقرون به صرفه است.

محل کشتارگاه های زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان یزد

ابرکوه: ابتدای جاده مهرآباد

اردکان: میدان امام علی(ع)، روبرو شهرک افاغنه

بافق: کیلومتر ۲۰جاده بافق_ یزد

بهاباد: کمربندی خیابان سنگ بری قدیم

یزد: کیلومتر ۱۴ جاده یزد_ طبس

هرات: کیلومتر چهار جاده هرات- چاهک

مروست: فلکه بهشت زهرا

مهریز: روبروی بندر خشک پیشگامان

میبد: شمس آباد، جنب پارکینگ شهرداری

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: دامپزشکی ، عید قربان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.