به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خدمات حمل و نقل اینترنتی اوبر با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ مبلغ بسیار سنگینی به میزان ۱ میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داده است. البته از دست دادن این مبلغ به معنای عدم سوددهی یا ضرر اوبر نیست بلکه این شرکت همچنان به کندی در حال رشد است.
بیشتر بخوانید: اذعان بزرگترین شرکتهای تاکسی اینترنتی آمریکایی به افزایش ترافیک
آخرین آمار منتشر شده از تعداد کاربران اوبر در تیر ماه سال جاری نشان داد، این اپلیکیشن ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. مطمئنا هر نرمافزاری با این میزان بسیار گسترده از کاربران باید سوددهی شگفت انگیزی داشته باشد، ولی اوبر از نظر درآمدزایی و سوددهی تنها به میزان ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. کارشناسان معتقدند این میزان از رشد برای اوبر بسیار ناامید کننده و کند است.
اوبر به تازگی خدمات و زمینههای فعالیت خود را گسترش داده است و علاوه بر خدمات تاکسی، سرویس ارسال غذا را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. مدیران اوبر با اتخاذ تصمیمات جدید، روشهای جذب مخاطب خود را افزایش دادهاند و به دنبال آن هستند که در زمینه سوددهی بسیار بهتر از قبل عمل کنند.
از زمان عرضه اوبر تا همین لحظه کاربران سرویس غذای اوبر به نام Uber Food به صورت چشمگیری رشد و در حدود ۱۴۰ درصد افزایش یافتهاند. اوبر در حال حاضر بزرگترین سرویس خدمات حمل و نقل اینترنتی در ایالات متحده آمریکا محسوب میشود. از همین برنامه ریزی صحیح در زمینههای مختلف فعالیتی این اپلیکیشن میتوان میلیاردها دلار سوددهی آن را افزایش و در مواردی کاهش داد.
در مقایسه با روند کند رشد درآمدزایی اوبر، دیگر شرکت بزرگ خدمات حمل و نقل آمریکایی به نام لیفت صعود مناسبی در زمینه جذب کاربر و سوددهی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ تجربه کرده است. لیفت در این مدت توانسته به سود دهی به میزان ۶۴۴ میلیون دلار دست یابد.
انتهای پیام/