امام جمعه آبادان بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر مردم با واقعه غدیر به عنوان یک مقطع بسیار مهم در تاریخ اسلام، تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، با مهم خواندن واقعه غدیر که متعلق به امیرالمؤمنین و از ایام ناب است، گفت: به رغم مهم بودن این واقعه اما متأسفانه در جهت شناساندن و آگاهی بخشی عمومی دراین‌باره به شکل‌های مختلف کوتاهی شده است.

او افزود: یکی از نکات قابل‌توجه درباره امیرالمؤمنین (ع) آنکه بخشی از افرادی که مقابل وی ایستادند از خواص بودند و همین‌ها فتنه‌های بی‌شماری را رقم زدند مانند آنچه که امروز برخی از خواص در مقابل مقام معظم رهبری انجام داده و باز هم انجام می‌دهند.

امام جمعه آبادان گفت: درباره غدیر کوتاهی کرده‌ایم به آن معترفیم، اکنون که دشمن در فضای مجازی به اشکال مختلف دست به تبلیغات سوء درباره اسلام و انقلاب زده است لازم است تا نسبت به بصیرت افزایی و شناساندن هر چه بیشتر و بهتر غدیر به مردم بکوشیم، عاشورا اتفاق افتاد تا غدیر و ولایت احیاء شود و دین در مسیر خودش قرار گیرد، بایستی از شور و شعور این جریان (عاشورا) در جهت شناساندن غدیر بهره لازم را ببریم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور اظهار کرد: دنیا تشنه غدیر است و دنبال منجی غدیر می‌گردد، غدیر مهم است و لذا بایستی دستگاه‌های مختلف شهری دراین‌باره تبلیغات گسترده‌ای را در سطح شهر انجام داده و فضای شهر را غدیری کنند و بکوشند تا بوی غدیر در سطح شهر بپیچد، بسیاری از کسانی که شیعه شدند از معرفت غدیر بوده است.

به گفته او، انجام راهپیمایی غدیری یا پیاده‌روی خانوادگی، کمک به برگزاری ازدواج آسان جوانان، اطعام مردم تحت نام غدیر، خطبه‌خوانی غدیر، برگزاری مسابقات مختلف با موضوع غدیر، برگزاری جشن غدیر ویژه خانواده‌های کارکنان ادارات، میز خدمت، نصب نبر با موضوع غدیر، برگزاری شب شعر و محافل انس با قرآن به عنوان برخی از برنامه‌های قابل‌اجرا در دهه ولایت و امامت در آبادان نام برد.

سید زین‌العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان نیز در ادامه این جلسه با انتقاد جدی از حضور نیافتن مسئولان دستگاه‌های مختلف شهری در جلسات این فرمانداری گفت: جای بسی تعجب و تأسف دارد که از میان حدود ۱۱۵ دستگاه اجرایی مختلف شهری تنها حدود ۲۰ دستگاه اجرایی در جلسه حاضرند.

او با تبریک روز خبرنگار از آنان خواست تا در قلم‌زدن در جهت تحلیل‌های درستی که به نفع نظام است بیش از پیش کوشا باشند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به اینکه ایام مهمی را در مردادماه داریم از دهه ولایت و امامت به عنوان یکی از این وقایع مهم نام برد و افزود: امید می رود تا جشن‌های مرتبط با این دهه به درستی، به خوبی و در حد وظیفه به انجام برسد

موسوی همچنین با تسلیت واقعه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان که در ۲۸ مردادماه سال ۱۳۵۷حادث شد، به خانواده‌های جان‌باختگان، گفت: غدیر مهم‌ترین روز در معرفی مهم‌ترین و بهترین فرد یعنی امیرالمؤمنین است و لذا وظیفه داریم در جهت شناساندن هرچه بهتر و بیشتر ایشان به نسل فعلی به طور جدی بکوشیم.

او از عرفه به عنوان روز آشتی با خدا نام برد و تصریح کرد: این روز را باید به درستی درک کنیم و خودمان را برای آنچه در انجامش است آماده سازیم.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با بیان اینکه دهه امامت و ولایت از ۲۰ مردادماه جاری آغاز می‌شود، افزود: مسئولیت بنیاد بین‌المللی غدیر بر عهده ائمه جمعه سپرده شده است.

موسوی گفت: امید می رود تا دستگاه‌های مختلف شهری در جهت مهیاکردن کامل شهر برای استقبال از این ایام پرفیض و برکت بکوشند، تکریم، تعظیم و گرامی داشت این دهه بسیار مهم و حائز اهمیت است

انتهای پیام/ د

لزوم آشنایی با واقعه غدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.