فرماندار دالاهو گفت : میوه بهشتی ریجاب آماده صادرات به سراسر ایران و کشور‌های دیگر است .

کرم محمدی فرماندار دالاهو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت : شهرستان دالاهو با داشتن پتانسیل‌های فراوان در عرصه تولید و بسته بندی انجیر، سیب گهواره زیتون ریجاب، انگور میتواند نقش مهمی در اقتصاد شهرستان و استان بازی کند.

او گفت : جشنواره "انجیر " ریجاب در شهریور مال امسال برگزار خواهد شد، تقریبا ۵۰۱ هکتار از باغات ما در منطقه ریجاب به انجیر اختصاص دارد، و بر اساس برآورد و اعلامی سال گذشته جهاد کشاورزی ۴۵ میلیارد تومان مردم ما درآمد از محل فروش انجیر داشتند.

او افزود : انجیر منطقه هم ظاهراً منحصر به فرد است و سال گذشته از کشور فرانسه مقدار زیادی خرید شده بود که امسال نیز پیش خرید شده است، تضمین داریم که سال به سال نیز این میزان افزایش پیدا کند.

فرماندار دالاهو گفت: سعی ما بر آن است که قبل از فرا رسیدن ماه محرم جشنواره را در یکی از روستا‌های حوزه ریجاب برگزار کنیم.

محمدی افزود: از استان‌های عمق کشورحضور خواهند داشت و فروش ما به سراسر کشور خواهد بود و در نهایت نیز امسال سعی ما بر این است با برگزاری و برپایی جشنواره ظرفیت‌های خاص شهرستان در حوزه انجیر، زیتون، گردو، سیب گهواره را به کشور معرفی کنیم.

او با بیان اینکه کار و اقدام شما خبرگزاری‌ها قاعدتاً کمک بسیاری به مردم منطقه و شهرستان خواهد داشت و تولیدکنندگان را نیز سرازیر به منطقه خواهد کرد.

فرماندار دالاهو افزود: جشنواره امسال از سال پیش باشکوه‌تر برگزار خواهد شد و پیش بینی خواهد شد که بیش از سه هزار نفر در این جشنواره شرکت کنند .

 

 

انتهای پیام/د

دالاهو دارای پتانسیل‌های فراوان در عرصه تولید و بسته بندی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.