کمیته اجرایی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در راستای اجرای دستورالعمل وزارت متبوع و شیوه نامه نظام راهبری مدرسه محور، اقدام به برگزاری دوره‌های ده‌گانه آموزشی ویژه مدیران نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : کمیته اجرایی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در راستای اجرای دستورالعمل وزارت متبوع و شیوه‌نامه نظام راهبری مدرسه‌محور، اقدام به برگزاری دوره‌های ده‌گانه آموزشی ویژه مدیران نموده است.

او گفت : دوره‌های ده‌گانه آموزشی ویژه مدیران ابلاغی از وزارت متبوع به عنوان اولین گام در اجرای راهکار ۴- ۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی استقرار نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس تلقی می‌شود و بر اساس دستورالعمل شماره ۲۱۵۳۲۰ – ۹۷/۱۰/۲۳ وزارت متبوع یکی از الزامات استمرار فعالیت مدیران مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ می‌باشد که باید تا پایان مرداد ماه اجرا شوند.

 پروین گفت: در همین راستا و به منظور ارتقاء کیفیت تربیت و امنیت و شادابی مدارس کمیته اجرایی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت آموزش و پرورش استان کرمانشاه اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌ها به صورت الکترونیک با بهره‌گیری از محتوا‌های آموزشی چند رسانه‌ای که توسط مجرب‌ترین اساتید کشوری تدریس شده و آزمون‌های متعدد برای هر دوره متناسب با تعداد جلسات آموزشی و یک آزمون پایانی که نمره همه‌ی آن‌ها به علاوه فعالیت و تعامل فراگیران در سامانه آموزشی در کسب نمره قبولی مؤثر می‌باشند، نموده است.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به اهمیت موضوعات و مطالب عنوان شده در محتوای دوره‌ها و جایگاه و اهمیت راهبردی آموزش و توسعه شایستگی‌های شغلی در ارتقاء کارایی آموزش و پرورش و نیز مشروط بودن انتخاب، انتصاب و استمرار فعالیت مدیران مدارس به طی دوره‌های ده‌گانه موصوف، کمیته اجرایی دوره‌های آموزشی تصمیم گرفت که این دوره‌ها هم برای مدیران و هم همکاران متقاضی پست مدیریت اجرا شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش استان کرمانشاه افزود: اکنون دوره‌ها در حال اجرا می‌باشد و تا پایان مرداد‌ماه به اتمام خواهند رسید .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری کمیته اجرایی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.