رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر :

درابتدای سال جاری پنج مورد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر رخ داد

حمید رضا عبدوس گفت: آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی مناطق دچار حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمید رضا عبدوس  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر با اشاره به اینکه ۱۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در چهار ماه ابتدایی ۹۸ در آتش سوخت گفت : در آتش سوزی‌های رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر به درختان و گیاهان چندساله آسیبی نرسیده است.

او  با بیان اینکه سال گذشته در وسعت سه هزار متر مربع و کمتر از یک هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر در آتش سوخت، افزود: بارندگی خوب امسال موجب تراکم چشمگیر گیاهان علفی، یکساله و چندساله در این شهرستان و افزایش میزان خطر آتش‌سوزی شده است.

عبدوس تصریح کرد: ۲۵ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مهدیشهر، به دلیل تراکم بالای پوشش گیاهی، فصل‌های تابستان و پاییز به لحاظ خطر آتش‌سوزی در شرایط فوق‌بحرانی قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل عوامل انسانی رخ می‌دهد و توجه شهروندان به خاموش کردن آتش نقشی مهم در جلوگیری از آتش سوزی عرصه‌های طبیعی دارد.

او گفت: بطری‌های شکسته در فصل گرم مانند عدسی عمل می‌کند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته و اجسام منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تاکید کرد: هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و همچنین از پیک نیک و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است که از این وسعت به لحاظ خطر آتش سوزی ۲۵ هزار هکتار فوق بحرانی و ۸۰ هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارد و برای کنترل این وسعت از عرصه‌های منابع طبیعی تنها یک پایگاه مهار آتش در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

۹۸ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل عوامل انسانی رخ می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.