لینک مستقیم پخش زنده دعای عرفه/ با زائران کربلا همراه شوید

مراسم قرائت دعای عرفه از شبکه‌های مختلف سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز عرفه را قدر بدانید. از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمّی است؛ لحظه لحظه این ساعات مثل اکسیر، مثل کیمیا حائز اهمّیّت است؛ این‌ها را با غفلت نگذرانیم. یک نمونه [از اعمال]، این دعای عجیب امام حسین (علیه السّلام) در عرفه است که مظهر خشوع و تذلّل و ذکر و مظهر ابتهال در مقابل پروردگار است. یک نمونه دیگر دعای امام سجاد (سلام الله علیه) در صحیفه سجّادیّه است. این‌ها را با تأمّل و با تفکّر بخوانید؛ این توشه شما است.»


بیشتر بخوانید: بیاناتی از رهبر معظم انقلاب درباره روز عرفه


دعای عرفه

این جملات بخشی از توصیه رهبر انقلاب برای روز عرفه است. امروز نهم ذی الحجه روز عرفه است؛ روز شناخت و آگاهی یافتن از چیستی خویش و آفرینش و قرابت و نزدیکی بیشتر به خداوند متعال.


بیشتر بخوانید: راه استجابت سریع دعا در روز عرفه/ چگونه ارزش واقعی عرفه را درک کنیم؟


خیلی از مسلمانان بسیار شنیده اند که خواندن دعای عرفه امام حسین (ع) در این روز فضیلت بسیار دارد؛ در روایات آمده که خواندن این دعا در کربلای معلی بسیار سفارش شده و شاید از همین روست که خداوند متعال در این روز اول به زوار امام حسین (ع) توجه می کند و بعد به زائران صحرای عرفات.

دعای عرفه

روایت است از پیامبر اکرم (ص) که خداوند در هیچ روزی بیش از روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‌‏رهاند. روز عرفه در محضر پروردگار عالمیان از شأن بالایی برخوردار است. 

دعای عرفه

امروز هم در کشورمان، کوچک و بزرگ خود را به مجالس و هیئات می رسانند تا دسته جمعی این دعای عظیم الشأن را زمزمه کنند. شبکه های مختلف سیما هم از مکان های مختلف مراسم دعای عرفه را به صورت مستقیم پخش می کنند. شما می توانید پخش زنده این مراسم ها را از لینک های زیر دنبال کنید:

شبکه یک سیما/ صحرای عرفات

لینک پخش زنده

***

شبکه دو سیما/ حرم مطهر احمد بن موسی (ع)

 لینک پخش زنده

***

شبکه سه سیما/ کربلای معلی

لینک پخش زنده

***

شبکه چهار سیما/ حرم مطهر حضرت معصومه (س)

لینک پخش زنده

***

شبکه پنج سیما/ حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

لینک پخش زنده

***

گفتنی است پخش این مراسم ها از بعدازظهر امروز (حوالی ساعت ۱۵:۳۰) آغاز می شوند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار