رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا از بازدید رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان از منطقه شکار ممنوع شو و لندر خبر داد.

منطقه شکار ممنوع شو و لندر زیر ذره بین مسئولان لالیمصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکادر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان از منطقه شکار ممنوع شو و لندر بازدید کردند.

او هدف از این بازدید را آشنایی با محیط زیست، تنوع زیستی شهرستان و آگاهی بخشی درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش عنوان کرد.

یوسفی اظهار داشت: براساس قوانین و مقررات محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار گونه‌های جانوری در منطقه مذکور غیرقانونی و جرم تلقی می‌شود که به همین منظور اداره حفاظت محیط زیست اندیکا اقدامات حفاظتی خود را به منظور حفاظت بیشتر از منطقه و موفقیت در حفاظت از اندوخته‌های زیستی افزایش داده و در این راه نیازمند مشارکت ساکنان عشایری منطقه است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا تصریح کرد: این منطقه در جنوب این شهرستان قرار دارد و از سال ۱۳۹۰ بعنوان منطقه شکار ممنوع اعلام گردید.

به گفته این مقام مسئول، این منطقه ۱۲ هزار و ۵۵۰ هکتار وسعت دارد و دارای گونه‌های جانوری پلنگ، کل و بز، و ... گونه‌های گیاهی بلوط، بادام کوهی، بنه، کلخونگ و ... است و به دلیل وجود ۲ اکوسیستم کوهستانی و آبی در کنار یکدیگر منطقه قابلیت اکوتوریسم را دارا بوده و ماهی گیری ورزشی و پرنده گیری نیز جزء جاذبه‌های اکوتوریستی این منطقه است و از حسن‌های این منطقه عدم سکونت و ساخت و ساز و تعارضات اراضی با جوامع محل اطراف بوده که قابلیت ارتقا سطح را دارا است.

انتهای پیام/گ

بازدید از منطقه شکار ممنوع اندیکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.