مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از مردم خواست با توجه به افزایش آمار ذبح دام همزمان با عید قربان به توصیه‌ها و نکات بهداشتی در ذبح دام و نحوه مصرف و نگهداری گوشت توجه کنند.

توصیه‌های دامپزشکی قزوین درباره ذبح دام در روز عید قربان/ نظارت بهداشتی ۳۴ اکیپ بر ذبح دام‌هازینالی مدیر کل دامپزشکی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با اشاره به چند نکته بهداشتی در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ترجیحا دام‌ها را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

زینالی از مردم خواست با توجه به گزارش مواردی از بروز بیماری تب کریمه-کنگو در کشور، در صورت ذبح دام در منزل، از تماس مستقیم با کنه‌های روی بدن دام خودداری کنند.

او تاکید کرد: لاشه دام ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا در صورت ابتلا دام به بیماری تب کریمه -کنگو (نشانه مشخصی ندارد)، عامل بیماری غیر فعال شود.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه گفت: ۳۴ اکیپ ثابت و سیار در سطح شهر و ادارات شهرستان برای ذبح و نظارت بر ذبح بهداشتی از ساعات اولیه صبح تا ساعت ۱۳ روز عید قربان آماده خدمات دهی هستند.

زینالی بیان کرد: هم‌استانی‌ها در صورت تماس با شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ در استان قزوین می‌توانند از خدمات رایگان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در این روز بهره‌مند شوند.

به گفته او، موارد بهداشتی و شرعی به ذبح کنندگان آموزش داده شده است و همه فعالیت‌ها به صورت رایگان است.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: برای ذبح کنندگان کارت بهداشتی صادر شده است.

انتهای پیام/ک

موارد بهداشتی و شرعی به ذبح کنندگان آموزش داده شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار