معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری خرم آباد از اجرای طرح سحاب، سرمایه گذاری حمایتی اشتغال بنیاد برکت، در سطح روستا‌های شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری خرم آباد از اجرای طرح سحاب، سرمایه گذاری حمایتی اشتغال بنیاد برکت، در سطح روستا‌های شهرستان خبر داد.
مجتبی ملکشاهی در جلسه کمیته توسعه اشتغال شهرستان با موضوع طرح سحاب که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: این طرح توسط بنیاد برکت و با هدف توسعه مناطق محروم و روستایی با ایجاد اشتغال پایدار طراحی و اجرا می‌شود که دامنه مکانی آن روستا‌های بالای ۵۰ خانوار و کمتر توسعه یافته خواهد بود.

معاون فرماندار خرم آباد افزود: حداقل ۷۵ درصد روستا‌های هدف باید دارای جمعیت بالای پنجاه خانوار بوده و ۲۵ درصد باقی مانده را می‌توان از میان روستا‌های کمتر از پنجاه خانوار انتخاب کرد.

او  تصریح کرد: در جهت اجرای موفق این طرح لازم است که بخشداران و دهیارای‌ها همکاری و مساعدت لازم را با نمایندگان بنیاد برکت در استان و بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک عامل طرح داشته باشند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری خرم آباد ادامه داد: در همین راستا بخشداران و دهیاران باید طی یک هفته آینده و با در نظر گرفتن الزامات طرح، به ازای هر دهستان، چهار روستا را به کمیته شهرستان معرفی کنند تا در جلسه بعد، دو روستا از هر دهستان به عنوان هدف اجرای طرح، مشخص و به بنیاد برکت معرفی شوند.

او اذعان داشت: انتخاب اشخاص واجد شرایط دریافت تسهیلات در روستا‌های مشخص شده نیز بر عهده کارگروه توسعه اشتغال همان روستا‌ها خواهد بود که بر اساس اهلیت سنجی فنی و اعتباری کلیه مشمولین و متقاضیان صورت می‌پذیرد.

ملکشاهی خاطر نشان ساخت: بر اساس آیین نامه اجرایی طرح و به منظور بسیج و مدیریت پس انداز‌های مردم و کمک‌های اهدایی و حمایتی، تشکیل صندوق پشتیبان اشتغال در روستا‌های هدف الزامی می‌باشد.

معاون فرماندار خرم آباد در پایان اظهار داشت: بازپرداخت تسهیلات این طرح، پنج ساله با کارمزد ۴ درصد و فرصت تنفس شش ماهه می‌باشد و راهکار‌های نظارتی دقیقی در آیین نامه اجرایی طرح در راستای ایجاد اشتغال واقعی از محل این تسهیلات تعریف شده است.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت در شهرستان خرم آباد

برچسب ها: فرمانداری ، طرح سحاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار