رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲ کانون تب کریمه کنگو در استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

سم پاشی ۲ کانون آلوده به تب کریمه کنگو در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ۲ کانون آلوده به تب کریمه کنگو در استان گفت: سم پاشی و اقدامات بهداشتی برای اصطبل‌ها و محل‌های نگهداری دام این دو کانون که در منطقه عشایری گلوگرد بروجن بود، انجام شد.

او افزود: یک مورد انسانی مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو هم در این مناطق شناسایی و پس از بستری در بیمارستان، نتایج آزمایشات وی به تهران ارسال گردید.

جزایری اضافه کرد: با مثبت اعلام شدن جواب آزمایشات، اقدامات لازم برای وی انجام شد.

او با اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو اظهار داشت: چنانچه مردم با ذبح دام غیر بهداشتی مواجه شدند مراتب را به مرکز بهداشت گزارش دهند.

تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده، مشترک بین انسان و دام با عامل انتقال ویروس است که از طریق گزش کنه، خون، فرآورده‌های خونی و ترشحات منتقل می‌شود.

کوفتگی بدن، سر درد، تب بالای ۴۰ درجه، مشکلات گوارشی، اسهال و استفراغ و خونریزی از نقاط مختلف بدن مانند دهان، بینی و دستگاه تناسلی از علایم این بیماری به شمار می‌رود.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ز

شناسایی ۲ کانون آلوده به تب کریمه کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار