نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: به یاد خدا بودن و تقوای الهی عناصر مشترک نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان اینکه تقوا و ذکر از مشترکات نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است، گفت: سفارش شده است که پس از مناسک حج، زیاد به یاد خدا باشید و این به یاد خدا بودن و تقوای الهی عناصر مشترک نماز عید فطر، نماز عید قربان و مناسک حج است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: همانطور که خدای متعال جایزه یک ماه روزه‌داری، عبادت و بندگی در ماه مبارک رمضان را در نماز عید فطر قرار داده است، جایزه مناسک حج را نیز در نماز عید قربان قرار داده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی اضافه کرد: در سالی که گذشت در عرصه علمی دانشمندان ما قله‌های بسیاری را فتح کردند، در عرصه ورزشی جوانان ما پرچم جمهوری اسلامی را بار‌ها به اهتزاز درآوردند و در عرصه نظامی، دفاعی و موشکی شاهد نوآوری‌های بسیاری بودیم که کشور را از گزند دشمنان مصون داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: در اتحاد و انسجام، برادری و محبت قدم‌های جدی در کشور برداشته شده است و از خدای متعال محبت، دوستی و یگانگی را در این مراسم معنوی هرچه بیشتر درخواست می‌کنیم.

او ادامه داد: در سالی گه گذشت، شکل‌گیری آرایش جدید سیاسی بیش از گذشته خودش را نشان داد و کم کم کشور‌های منطقه خلیج فارس متوجه می‌شوند که آمریکا کسی نیست که بتوانند به او تکیه کنند و این کشور قدرت پوشالی است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: کم کم ایران به عنوان قطب و محور در منطقه مطرح شده است و کشور‌هایی که تاکنون متوجه نبودند، امروز به جای آمریکا و کشور‌های دیگر خودشان را با ایران مقتدر هماهنگ می‌کنند، زیرا می‌دانند که ایران برای آن‌ها امنیت به همراه می‌آورد.

خطیب نماز عید قربان در قزوین افزود: ایران اسلامی است که آینده جهان را رهبری خواهد کرد و زمینه‌ساز امنیت جهانی می‌شود و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را برای برقراری حکومت عدل و داد فراهم آورده و می‌آورد.

او تأکید کرد: آمریکا و اروپا نیز فهمیدند که با اقتدار جمهوری اسلامی ایران باید کنار بیایند و این را در قضیه توقیف کشتی انگلیسی توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به خوبی درک کردند و دریافتند در مقابل اقتدار نظام اسلامی باید تسلیم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حادثه سیل گفت: این حادثه بیشتر در استان‌های گیلان، گلستان، لرستان و خوزستان باعث مشکلاتی برای مردم شد و همه ملت ما حضور فعالی در کمک و یاری به مردم داشتند و حماسه عظیمی را در همدلی و محبت ایجاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به مشکلات کشور‌های یمن، فلسطین و کشمیر هند نیز اشاره و ابراز کرد: متأسفانه مسلمانان این مناطق با مشکلات عدیده مواجه هستند و همین دیروز مردم مظلوم فلسطین برای برپایی نماز عید قربان با مشکل مواجه بودند و ده‌ها نفر از آن‌ها مجروح شدند.

او افزود: الحمدالله بخاطر اقتدار، انسجام و وحدتی که مسلمانان هر روز بیشتر به آن می‌رسند، شاهد کمتر شدن این خطرات هستیم و دشمنان کمتر جرأت می‌کنند که به مسلمانان تعرض کنند.

خطیب نماز عید قربان در قزوین همچنین یاد و خاطره شهدای مظلوم منا را گرامی داشت.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز عید قربان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.