تقوا ، یکی از مصادیق مهم عیدقربان

امام جمعه آبادان گفت: یکی از مصادیق مهم عید قربان تقواست؛که در واقع دعوای عجیبی بین غریزه و وظیفه است.

حجت الاسلام  والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه آبادان صبح امروز طی سخنانی در خطبه های نماز عید سعید قربان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: یکی از مصادیق مهم عید قربان تقواست؛که در واقع دعوای عجیبی بین غریزه و وظیفست خدای تبارک وتعالی انسان را به مسیرایمان هدایت میکند در حالی که هوای نفسانی به گناه منحرف میکند.

او با اشاره به این ایه جاهدو به اموالهم وانفسهم ادامه داد:نیت جهاد عین قربانیست و نکته ای که در این روز بسیار حائز اهمیت است دل بریدن ازارزشمندترین دارایهاست همانند؛حضرت ابراهیم از فرزندش و سیدالشهدا از همه ی بنی هاشم در روز عاشورا .

امام جمعه آبادان افزود: در استمرار راه ولایت باید ثابت قدم باشیم تا قربانی مورد پذیرش خدا واقع شود،لذا باید با هرچه در توان داریم قربانی کنیم گاهی قربانی با مال و مقام وگاهی بنا به فرموده ی امام صادق (ع) برای حل گرفتاری یک مسلمان آبرویتان را قربانی کنید.

حجت الاسلام  والمسلمین علی ابراهیمی در خطبه دوم نماز عید سعید قربان به بیان اهمیت دهه ی ولایت و جایگاه والای امیر المومنین(ع)   پراخت و گفت :هر کسی با هر وسیله ای که امکان دارد ذهن جامعه را به سمت امیر المومنین متوجه کند که این اهداف میتواند در غالب ؛سخنرانی کردن ،بر پایه ایستگاه صلواتی و پرچم گذاشتن بر د ر خانه و مغازه زیرا که محرم زمانی اتفاق افتا د که شیعیان از ولایت غافل شدند.

او با اشاره به پیام مقام معظم رهبر انقلاب درباره حج ادامه داد :کسی که توان رفتن به حج را دارد حتما توان اعلام بیزاری از پرورش کانون های تروریسم مثل داعش و بلاک واتر را هم باید داشته باشد.

انتهای پیام/ د

برگزاری نماز عید سعید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.