خطیب نماز عید قربان شهر بستان نسبت به احتمال خطر سیلاب سال جاری به مسئولان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صبح امروز دوشنبه، ۲۱ مردادماه همزمان با دهم ذی الحجه نماز عید سعید قربان با حضور مردم متدین و ولایتمدار شهر بستان برگزار گردید.

حجت الاسلام شیخ موسی کروشاتی خطیب نماز عید قربان در خطبه‌های نماز عید قربان شهر بستان ضمن تبریک این عید به نمازگزاران و مردم شهر بستان به به وضعیت کنونی جهان اسلام به لحاظ جنگ افروزی و خون ریزی در آن توسط کشور‌های استعماری و تعامل برخی کشور‌های مرتجع در این خصوص گفت: متاسفانه این وضعیت بسیار اسف بار شایسته امت اسلامی که شعار آن صلح و دوستی است نیست.

او این شرایط را ناشی از پیروی رهبران بعضی از کشور‌های اسلامی به ویژه کشور عربستان سعودی دانست و افزود: این وضعیت ان شاءالله با ظهور صاحب العصر و الزمان (عج) و منتظران آن حضرت برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام کروشاتی در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره به سیلاب اخیر تصریح کرد: این سیلاب در ظاهر یک پیش آمد طبیعی است، اما در حقیقت امر این سیلاب به علت سوء مدیریت بوده که منجر به وارد آمدن خسارات هنگفت به روستا‌ها و بخش کشاورزی شد که متاسفانه تاکنون در زمینه جبران خسارت کشاورزان این منطقه اقدامی صورت نگرفته است

خطیب نماز عید قربان در شهر بستان اظهار داشت: براساس گزارش‌های غیر رسمی، آب کنونی موجود در پشت سد کرخه ۵ برابر آب سال گذشته است و طبق پیش بینی‌های هواشناسی امسال نیز سالی پر باران خواهد بود که این امر احتمال وقوع سیلاب در سال جاری را نیز بسیار زیاد خواهد کرد.

کروشاتی افزود: علارغم درخواست‌های ما، مسئولان در زمینه لایروبی رودخانه‌ها و ترمیم سیل بند‌ها تاکنون اقدامی انجام نداده اند، همچنین بیشتر سیل بند‌های رودخانه‌های بالا دست و پایین دست به دلیل کشت شلتوک توسط کشاورزان تخریب شدند.

وی با تاکید بر بالا بودن احتمال خطر تکرار وقوع سیلاب در سال جاری به مسولان امر هشدار داد و خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه لازم در مدت زمان باقی مانده تا آغاز فصل پاییز شد.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه هشدار‌های وقوع سیلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.