معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان از افزایش ۱۲۹ درصدی در آمد کمیته امداد استان در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،افزایش ۱۲۹ درصدی در آمد کمیته امداد خوزستان محمدرضا حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: در ۳ ماهه اول امسال درآمد کمیته امداد در حدود ۶۳۳ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱۲۹ درصد رشد داشته است.

او افزود: این مبلغ شامل کمک‌های مردمی صدقات، زکات و کفارات، طرح اکرام ایتام و جذب سپرده قرض الحسنه جمع آوری شد.

حیدری بیان داشت: در ۳ ماهه نخست امسال مبلغی نزدیک به ۱۳۷ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال زکات از سراسر استان جمع آوری شده که بخش عمده آن متعلق به زکات فطریه است. این مبلغ نسبت به سال قبل ۱۳۸ درصد رشد داشت.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان ادامه داد:  مصرف زکات به منظور رفع مشکلات و چالش‌ها قرار می‌گیرد که وظیفه دبیرخانه شورای زکات این است که مبلغی را که به عنوان زکات دریافت می‌کند ۸۰ درصد را به عنوان رفع نیاز نیازمندان به عنوان جهیزیه، درمان، امور تحصیلی نیاز مندان خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان زکاتی که از قِبَل عنایات مردم جمع آوری شود تنها تا ۲۰ درصد مجاز هستیم صرف امور عام المنفعه کنیم و ۸۰ درصد آن در راستای رفع نیاز نیازمندان است.

انتهای پیام/م

در ۳ ماهه نخست امسال درآمد کمیته اداد خوزستان افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.