معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان گفت: تیم دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اردکان توانست مقام نخست مسابقات ملی مکانیک برتر را کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی فتح زاده معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان در پی درخواست دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اردکان مبنی بر شرکت در دومین دوره از مسابقات ملی مکانیک برتر کشور و تأیید دانشکده متبوع، موضوع حمایت مادی و معنوی از این تیم در دستور کار شورای پژوهش و فناوری دانشگاه قرار گرفت و به تصویب اعضای شورا رسید.

او افزود: محور این دوره از مسابقات تولید آب شیرین با استفاده از دوچرخه بود که این تیم دانشجویی باراهنمایی اساتید برجسته دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه و باهمت و تلاش شبانه‌روزی خود موفق به ساخت و آزمودن نهایی دستگاه خود در آزمایشگاه‌ها و کارگاه مرکزی دانشگاه شدند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان با اشاره به وجود استعداد‌ها و پتانسیل‌های فراوان در بین دانشجویان دانشگاه گفت: اگر به آن‌ها بها داده شود قطعاً به شکوفایی خواهد انجامید سیاست ما در حوزه پژوهش و فناوری نیز حمایت و پشتیبانی از ایده‌های خلاقانه دانشجویی در تمامی زمینه‌ها است و تا حد توان از آن‌ها پشتیبانی خواهیم کرد.

او تأکید کرد: در حوزه پژوهش و فناوری نباید انتظار داشت که همه محصولات و ایده‌ها با موفقیت همراه باشند و ما اگر فقط بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که ذهن‌های خلاق اجازه و جسارت عرضه و محک زدن خود را پیدا کنند برنده‌ایم.

فتح زاده در پایان ضمن تبریک این موفقیت گفت: مرحله اول این مسابقات با شرکت شصت تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد که از میان آن‌ها پنج تیم برتر به مرحله دوم مسابقات راه یافتند و در نهایت تیم دانشگاه اردکان متشکل از خانم‌ها ریحانه حسنی، زهرا حق‌شناس، راحله عرب بافرانی و آقای رضا فتاحی اردکانی بانام Honorable با کسب عنوان نخست این دوره از مسابقات جایزه ۸۰ میلیون ریالی این مسابقات را نیز از آن خود کرد.

انتهای پیام/ی

کسب رتبه نخست مسابقات ملی مکانیک برتر دانشجویان دانشگاه اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.