مدیر مخابرات منطقه کردستان امروز در جمع رسانه‌های خبری استان با اعلام این مطلب گفت: استفاده از فیبر نوری به جای کابل‌های مسی در نقاط جدید شهری با دو مزیت سرعت و ظرفیت نامحدود استراتژی مخابرات کردستان است.

کردستان در توسعه شبکه تلفن ثابت با فیبر نوری جزء استان‌های پیشرو کشور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت با بیان اینکه سرعت در فیبر نوری هزار مگابایت بر ثانیه و ظرفیت انتقال در هر تار فیبر، ۲ و نیم میلیون مکالمه است گفت: در حال حاضر هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان برای ارائه سرویس‌ها وجود دارد.
وی همچنین به خرید تجهیزات سافت سویچ در تلفن‌های ثابت با برند داخلی اشاره کرد و افزود: این تجهیزات برای اولین بار در کشور بر اساس تکنولوژی‌های روز دنیا برای مراکز پر ظرفیت استان خریداری شده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه اکنون نسل ۳ و ۴ اینترنت در تمام شهرستان‌های استان فعال است گفت: ۱۸ روستای استان هم از این ظرفیت استفاده می‌کنند.
حکمت افزود ۳۱۲ سایت wll در ۷۹۱ روستا، که دارای مشکل ارتباطی بودند، با تعرفه تلفن ثابت، قابلیت دیتایی به اینترنت نسل ۲ و ۲ ونیم پیدا کردند.
وی به نصب ۲۱۳ کافو نوری در حوزه تلفن ثابت دراستان هم اشاره کرد و افزود: تجهیزات اینترنت پرسرعت برای تلفن‌های ثابت در استان ۳ و نیم برابر رشد داشته است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت :هم اکنون ۴۸۰ روستای استان با ۱۹ هزار مشترک هم از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند هستند.
حکمت به افزایش تامین پهنای باند برای دسترسی مشترکان استان به اینترنت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مصرف روزانه اینترنت در استان ۵۰ ترابایت است.
تعداد تلفن‌های همراه در استان، هم اکنون ۱ میلیون و ۸۶۱ هزار عدد است.
وی همچنین به افزایش ۵۴ برابری ظرفیت انتقال شبکه‌های مخابراتی اشاره کرد و گفت: امسال ۳۸ دستگاه انتقال شبکه، برای تقویت تلفن‌های ثابت، موبایل و اینترنت در استان راه اندازی شد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اشاره به پوشش نامناسب تلفن همراه در برخی از نقاط شهر سنندج گفت: توسعه دکل‌های مخابراتی با را ه اندازی سایت‌های موبایل راه مناسب برای حل این مشکل است.
راه اندازی یک سایت موبایل غیر از استفاه مکالمه ای، قابلیت دیتا هم دارد، اما برای راه اندازی آن ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

انتهای پیام/ت

وجود بیش از هزار و600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.