به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدتیمور حسینی که امروز سهشنبه به قم سفر کرده بود، گفت: پس از انتصاب به حمدالله امروز توفیق شد تا در شهر مقدس قم و در جوار حضرت فاطمه معصومه (س) حضور یافته و با استمداد از کریمه اهل بیت (س) این مأموریت خطیر را در ناجا آغاز کنم.
او در ادامه عدم توجه به جلو حین رانندگی را دلیل عمده بسیاری از تصادفات برشمرد و اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال، بیش از ۴۳ درصد حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودروها، به دلیل عدم توجه به جلو بوده است.
رئیس پلیس راه ناجا تأکید کرد: یکی از آیتمهایی که میتواند عدم توجه به جلو را ایجاد کند، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است که متأسفانه نقش پر رنگی در ایجاد و وقوع تصادفات دارد.
او در ادامه نقش رانندگان حمل و نقل عمومی و رانندگان خودروهای شخصی را در پیشگیری از تصادفات مهم ارزیابی کرد.
سردار حسینی به کاهش جزئی تصادفات طی سال جاری در کشور اشاره کرد و گفت: این کاهش جزئی با انتظارات ما فاصله داشته و ان شاءالله بتوانیم در ماههای باقی مانده از سال، این وضعیت را بهبود ببخشیم.
رئیس پلیس راه ناجا همچنین با اشاره به توقف تولید یکی از خودروهای داخل در سال آینده، اظهار داشت: شرایط خاصی حاکم است از طرفی ملزم به حمایت از تولید داخلی بوده و از طرفی باید حمایت مان را از ایمنی نیز حذف نکنیم.
او با بیان این که رویکرد پلیس ارتقاء ایمنی و امنیت است، گفت: توصیه ما این است که کیفیت تولید خودروهای ساخت داخل باید افزایش یابد، پلیس تنها تصمیم گیرنده و تصمیم ساز نیست و به عنوان مدعی العموم در حوزه امنیت ترافیکی میتواند مواردی را تذکر دهد.
حسینی با بیان این که یکی از مکانهایی که در اختیار پلیس است، محل شماره گذاری خودروها است، تصریح کرد: باید این محل به عنوان یک گلوگاه تلقی شده تا خودروهای ناایمن نتوانند از این دروازه عبور کنند.
او با بیان این که انواع آزمایشها بر غیر ایمن بودن این وسیله نقلیه صحه گذاشتهاند، تصریح کرد: قطعاً من به عنوان یک مسئول نه تنها موافق عدم تولید این خودرو بلکه اصرار نیز داشته تا این که در آینده شاهد تردد آن نباشیم.
رئیس پلیس راه ناجا، جداسازی مسیرهای رفت و برگشت در جادهها را در کاهش سوانح رانندگی مهم ارزیابی کرد و افزود: البته این امر دارای ایراداتی، چون واژگونی، خروج از جاده و تصادف با ابنیه راهها است بنابراین نمیتوان یک نسخه کلی برای جداسازی راهها تبیین کرد.
سردار حسینی همچنین در دیدار استاندار قم، با اشاره به سوانح رانندگی در کشور، نقش استانداران را در هم افزایی دستگاههای استانی برای کاهش تصادفات مهم ارزیابی و گفت: با توجه به ابلاغیه وزیر کشور به استانها مبنی بر تشکیل شورای راهبریان شاء الله روز به روز شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.
او کاهش تصادفات را از دغدغهها و مطالبات مردم و مسئولان برشمرد و اظهار داشت: بایستی سهم همه دستگاهها در زمینه کاهش تصادفات مشخص شده و بستر مناسب برای رانندگی کم خطر ایجاد شود.
رئیس پلیس راه ناجا با بیان این که کاهش تصادفات به یکی از اولویتهای اصلی کشور تبدیل شده است، تصریح کرد: ان شاءالله با یک هم افزایی بتوان به این امر مهم دست یافت.
استاندار قم نیز در این جلسه با بیان این که استان قم شاهراه مواصلاتی کشور است، گفت: علی رغم کمبودهایی که وجود دارد مجموعه پلیس راه استان قم توانسته در حوزه کاهش تصادفات نهایت فداکاری را داشته باشد که من به نوبه خود تشکر میکنم.
بهرام سرمست تأکید کرد: خوشبختانه در کاهش حوادث رانندگی خط کشی بین دستگاهها در قم وجود نداشته و همه دستگاهها در این زمینه تلاش میکنند.
او با بیان این که ۱۷ استان کشور از محور مواصلاتی قم عبور میکنند، تصریح کرد: سالیانه ۲۰ میلیون نفر زائر وارد قم میشوند و تنها در یک مناسبت نیمه شعبان ۳ میلیون نفر وارد قم میشوند، بنابراین باید این استان در کشور ویژه دیده شود.
استاندار قم با بیان این که تمام نقاط و راههای حادثه خیز استان قم شناسایی شده است، گفت: در استان قم مشکلی از لحاظ تعامل و همکاری وجود نداشته است، ان شاءالله با بسیج سازمانها بتوانیم در کاهش سوانح رانندگی به مردم خدمت کنیم.
انتهای پیام/ز