سربازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای خارجی خلبان‌های افغان برای عملیات‌های هوایی آموزش کافی دریافت نمی‌کنند.

پنتاگون: خلبان های افغانستان آموزش کافی دریافت نمی کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سربازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا درگزارشی اعلام کرد که نیروهای هوایی افغان که مورد آموزش مشاوران آمریکایی و ناتو قرار دارند قادر به هماهنگی برای انجام بارریزی هوایی نیستند.

به گزارش «استارز اند استرایپس»، این در حالی است که نیروهای افغان باید تا ژانویه امسال باید قادر می‌بودند تا عملیات بارریزی هوایی را انجام دهند.

بارریزی هوایی یکی از حیاتی‌ترین راه‌های تامین تدارکات یگان‌های افغان در مناطقی است که فرودگاه و محل فرود بالگرد وجود ندارد.

پنتاگون: خلبان های افغانستان آموزش کافی دریافت نمی کنند

این گزارش می‌افزاید، باوجودی که بارریزی هوایی در برنامه آموزشی قرار داشته اما مشاوران ناتو تصمیم گرفتند تا نیروهای افغان را در این زمینه آموزش ندهند.

فرماندهی هوایی ماموریت «حمایت قاطع» که مسئولیت آموزش نیروی هوایی افغانستان را دارد نیز به دلیل نداشتن یک برنامه آموزشی دقیق برای افسران ارتباط هوایی که به برنامه‌ریزی‌های هوایی کمک می کنند، مورد انتقاد قرار گرفت.

سربازرس ویژه پنتاگون همچنین هشدار داد که افسران هماهنگی هوایی آموزش‌های لازم را برای اجتناب از هدف قرار دادن نیروهای خودی و تلفات غیرنظامیان ندیده‌اند.

پنتاگون: خلبان های افغانستان آموزش کافی دریافت نمی کنند

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار